SBS koopt resterend 49,3% aandeel in Noorse TV omroepbedrijf TVNorge

09 Jul, 2004, 12:03 BST Van SBS Broadcasting

LUXEMBURG, July 9 /PRNewswire/ --

- Brengt SBS' eigendomsrecht van TVNorge op 100%

SBS Broadcasting S.A. (NASDAQ: SBTV; Euronext Amsterdam N.V.: SBS) kondigde vandaag aan dat het, na een gereglementeerde goedkeuring, de eerder aangekondigde aankoop heeft afgerond van een minderheidsbelang van 49,3% in TVNorge AS voor NOK 260 miljoen (EUR 30,8 miljoen) in contant geld van TV2 AS. Als gevolg van de transactie zal het eigendomsbelang van SBS in TVNorge van 50,7% naar 100% stijgen.

TVNorge is één van de toonaangevende commerciële televisie omroeporganisaties in Noorwegen. Tijdens de eerste helft van 2004 was TVNorge het op één na best bekeken commerciële televisiestation in Noorwegen bij de belangrijkste doelgroep 12-44 jaar, met een kijkersaandeel van meer dan 20%. TVNorge heeft in Noorwegen een aantal succesvolle televisieseries gelanceerd en was onlangs het eerste Europese televisiestation dat de succesvolle reality show "The Apprentice" met Donald Trump uitzond.

SBS is een Europees commercieel televisie- en radio-omroepbedrijf met ondernemingen en West- en Centraal-Europa. Enkele landen waar SBS op dit moment uitzendt, zijn: België (Vlaanderen), Denemarken, Finland, Griekenland, Hongarije, Nederland, Noorwegen, Roemenië en Zweden.

Voor bijkomende informatie, surf naar: www.sbsbroadcasting.com

BRON SBS Broadcasting