SBS lanceert tweede tv-zender in België

25 Jun, 2004, 15:38 BST Van SBS Broadcasting

LUXEMBURG, June 25 /PRNewswire/ --

- Zender wil voldoen aan grote vraag van adverteerders naar gericht doelgroep

SBS Broadcasting N.V. (NASDAQ: SBTV; Euronext Amsterdam N.V.: SBS) maakte vandaag bekend dat het een tweede zender lanceert in Vlaanderen. De zender, waarvan de naam nog niet bekend is, gaat van start op 1 oktober 2004 en zal ongeveer 97% van de Vlaamse gezinnen bereiken via antenne en kabel op verplichte basis.

Doelgroep van de nieuwe zender worden jonge vrouwen van 20 tot 49 jaar. Het zendschema vormt een aanvulling op VT4, het bestaande kanaal van SBS in België. De nieuwe zender zal in grote mate gebruik maken van SBS's bestaande verkoops-, marketing- en bedrijfsmiddelen en technologie in Vlaanderen.

"Het succes van onze bredere zender VT4 heeft tot een sterke algemene groei geleid op het reclamevlak in België en een sterk toenemende vraag van adverteerders om gerichte doelgroepen te bereiken," aldus Markus Tellenbach, Chief Executive Officer van SBS Broadcasting in een reactie op de aankondiging. "De lancering van ons tweede Belgische kanaal stelt ons beter in staat om specifieke doelgroepen te bieden aan onze adverteerders en tegelijkertijd een groter aandeel te verwerven van de volledige tv-reclamemarkt. Bovendien zijn de bedrijfskosten van de nieuwe zender beperkt doordat we onze bestaande televisie-infrastructuur kunnen inzetten. Aan de hand van onze ervaring bij het lanceren van succesvolle Nederlandse zenders verwachten we dat deze tweede zender onze algemene positie op de Belgische televisiemarkt aanzienlijk zal verbeteren," aldus Markus Tellenbach.

VT4 ging van start in 1995. In 2004 was de zender de tweede meest bekeken commerciële televisieomroep in Vlaanderen met een aandeel van ongeveer tweederde van het commerciële kijkpubliek. VT4 richt zich tot de doelgroep van 15 tot 44 jaar. De zender heeft verschillende succesvolle plaatselijke versies gelanceerd van internationale populaire programma's zoals Temptation Island, Peking Express, Survivor en Extreme Makeover.

Op de toekomst gerichte verklaringen

Dit persbericht bevat bepaalde "op de toekomst gerichte verklaringen", met inbegrip van maar niet beperkt tot: de verklaring dat de lancering van onze tweede Belgische zender ons beter in staat zal stellen om specifieke doelgroepen aan te bieden aan onze adverteerders en tegelijkertijd een groter aandeel te verwerven van de volledige tv-reclamemarkt, dat de bedrijfskosten van de nieuwe zender beperkt blijven doordat we onze bestaande televisieinfrastructuur kunnen inzetten, en dat we verwachten dat de tweede zender onze algemene positie op de Belgische televisiemarkt aanzienlijk zal verbeteren.

Deze op de toekomst gerichte verklaringen omvatten verklaringen met betrekking tot verwachte ontwikkelingen in de televisieomroepindustrie. Bovendien kunnen wij op de toekomst gerichte verklaringen afleggen in toekomstige dossiers bij de Securities and Exchange Commission (Amerikaanse beurscommissie die toezicht houdt op de effectenhandel), en in geschreven materiaal, persberichten en mondelinge verklaringen die door of voor ons worden afgelegd. Op de toekomst gerichte verklaringen omvatten verklaringen betreffende onze intentie, overtuigingen of huidige verwachtingen betreffende uiteenlopende kwesties, of die van onze bestuurders (inclusief verklaringen voorafgegaan door, gevolgd door, of met op de toekomst gerichte terminologie zoals "kunnen", "zullen", "zouden", "geloven", "verwachten", tegemoet zien", "schatten", "zich voortzetten" of gelijkaardige uitdrukkingen of vergelijkbare terminologie).

Het is belangrijk erop te wijzen dat - afhankelijk van verschillende belangrijke factoren - onze feitelijke resultaten in de toekomst wezenlijk kunnen verschillen van de resultaten verwacht in deze op de toekomst gerichte verklaringen. Sommige van deze factoren omvatten: de effecten van en wijzigingen in overheidsbeleid en -reglementeringen; het vermogen om de overheidsgoedkeuringen te verkrijgen die noodzakelijk zijn om de transacties uit te voeren; de effecten van wijzigingen in het algemene economische klimaat; de effecten van veranderingen in de groei van advertentie-uitgaven; de concurrentie-effecten; ons succes om de risico's te beheersen die deze factoren met zich meebrengen. Een gedetailleerdere bespreking van sommige risico's is vastgelegd in Formulier 20F voor het jaar eindigend op 31 december 2003 van het jaarverslag van SBS.

Alle op de toekomst gerichte verklaringen in dit persbericht zijn gebaseerd op informatie waarover wij beschikken op de datum van het persbericht. Wij updaten geen enkele op de toekomst gerichte verklaring die door ons of voor ons zou kunnen afgelegd zijn, in dit persbericht of elders.

SBS is een Europees commercieel televisie- en radio-omroepbedrijf met ondernemingen in West- en Midden-Europa. SBS zendt momenteel uit in de volgende landen: België (Vlaanderen), Denemarken, Finland, Griekenland, Hongarije, Nederland, Noorwegen, Roemenië en Zweden.

Voor meer informatie kunt u de website raadplegen: www.sbsbroadcasting.com,

BRON SBS Broadcasting