SC brengt internationale opinieleiders bijeen tijdens het derde World Capital Markets Symposium

03 Okt, 2013, 14:49 BST Van Securities Commission Malaysia

KUALA LUMPUR, Maleisië, 3 oktober 2013 /PRNewswire/ -- Securities Commission Malaysia (SC) organiseert het World Capital Markets Symposium (WCMS) op 22 en 23 oktober 2013 in Kuala Lumpur, Maleisië: 's werelds grootste Islamitische kapitaalmarkt en de derde grootste obligatiemarkt van Azië. Het evenement valt samen met het 20-jarig bestaan van SC.

Tijdens het WCMS komen invloedrijke leiders op het gebied van overheid, financiën, beleid en bedrijfsleven samen om kennis te delen, kansen te bespreken en oplossingen te onderzoeken voor de meest dringende, economische uitdagingen van vandaag. Sinds het debuut in 2009 heeft het WCMS meer dan 1000 seniorafgevaardigden uit meer dan 30 landen aangetrokken.

Het thema van dit jaar, Redefining Markets: Sustaining Growth and Resilience (Markten herdefiniëren: duurzame groei en duurzaam herstel), biedt een podium voor cruciale dialogen om het financiële en bredere ecosysteem van ondernemingen naar een krachtigere, meer inclusieve markten te leiden voor gebalanceerde en duurzame groei en duurzaam herstel. WCMS kijkt tevens naar de groeiende rol die Azië speelt en de impact van een geïntegreerde ASEAN op regionale dynamiek.

Datin Teh Ija Jalil, Executive Director van SC en Project Director van WCMS zegt: "SC biedt graag een platform voor gesprekken over de centrale problemen waar financiële markten mee te maken hebben. De discussies zullen gericht zijn op gemeenschappelijke, economische uitdagingen, maatregelen om duurzame groei te waarborgen en opties voor een krachtigere, internationale infrastructuur."

De premier van Maleisië, de edelachtbare Dato' Sri Mohd Najib Tun Razak, verzorgt de keynote speech. Tijdens WCMS zijn toespraken te horen van Lord Adair Turner, Senior Fellow, Institute for New Economic Thinking en voormalig voorzitter, Financial Services Authority, VK; de edelachtbare Sheila C. Bair, voormalig voorzitter, Federal Deposit Insurance Corporation, VS en Dr. Fareed Zakaria, hoofdredacteur van Time magazine en presentator van Fareed Zakaria GPS, het paradepaardje onder de international affairs-programma's van CNN.

De sprekerslijst wordt aangevoerd door seniorvertegenwoordigers uit het Maleisische Ministerie van Algemene Zaken, IASB, Khazanah Nasional, het Japanse Financial Services Agency, CIMB, CLSA, JP Morgan, Deutsche Bank, Fung Global Institute, AirAsia, IOSCO, Standard Chartered, BNP Paribas Investment Partners, Fajr Capital, The Carlyle Group, Goldman Sachs en meer. Onder de sprekers bevinden zich ministers, beleidsvormers, CEO's van toonaangevende ondernemingen, academici, financiers en economen uit de regio en uit de rest van de wereld.

Er zullen naar verwachting bijna 500 hooggeplaatste personen uit nationale en internationale ondernemingen, regelgevende organen, institutionele en autonome investeerders, internationale activa- en fondsenbeheerders, beurzen, beheerders en investeringsbanken deelnemen aan het WCMS.

Lees verder en registreer uw interesse in deelname op www.worldcapitalmarketssymposium.org.

Contact:
Karyn Nair