SDNsquare, provider van netwerk en opslagoplossingen, rondt een investeringsronde van €1,5 M af, geleid door Merapar

14 Jan, 2014, 08:00 GMT Van Merapar Advisory B.V.

GENT, België, January 14, 2014 /PRNewswire/ --

De financiering is gericht op internationale uitbreiding en marktintegratie van 'het netwerk'

Het in Gent gevestigde SDNsquare, een provider van Software Defined Networking (SDN) oplossingen, heeft een investeringsronde van €1,5 miljoen voltooid, die is geleid door het investeringsfonds- en adviesbureau Merapar. SDNsquare levert hoogwaardige opslag- en netwerkproducten voor de media-industrie, die steeds meer problemen ondervindt door prestatie- en betrouwbaarheidsproblemen bij het verwerken van grote mediabestanden. De investering zal het bedrijf in staat stellen om zowel internationaal uit te breiden als 'het netwerk' uit te rollen. Dit product zal het gebruik van netwerkcapaciteit optimaliseren door geautomatiseerde voorziening van einde-tot-einde IP-stromen zonder pakketverlies. SDNsquare streeft ernaar om de wereldwijde standaard te worden voor SDN software in 'missiekritieke omgevingen'. Merapar richt zich op jonge bedrijven in de technologie-, media- en telecomsectoren.

"SDNsquare past perfect in onze strategie van het investeren in bedrijven die met disruptive innovation de potentie hebben om een echt verschil te maken in het leven van mensen op het werk of thuis," aldus Parm Sandhu, chairman van Merapar.

Sinds haar oprichting in 2010, heeft het prijswinnende SDNsquare een sterke reputatie opgebouwd in het oplossen van betrouwbaarheids- en prestatieproblemen in opslag- en IP-netwerken.

Lieven Vermaele, oprichter en CEO van SDNsquare vertelde: "Merapar biedt ons een unieke combinatie van financiële zekerheid en echte operationele en managementondersteuning om onze strategie uit te voeren. Ze waren de kandidaten die echt opvielen onder alle potentiële investeerders die we spraken als onderdeel van deze investeringsronde."

Klik hier voor de complete versie van het persbericht: http://merapar.net/press-releases/network-and-storage-solution-provider-sdnsquare-closes-e15-m-investment-round-led-by-merapar/

Over Merapar

Merapar is een investeringsfond- en adviesbureau, dat innovatieve technologie-, media- en telecombedrijven helpt bij het ontwikkelen van disruptive technologieën en bedrijfsmodellen. merapar.com

Over SDNsquare

SDNsquare -eerder bekend als Candit-Media-, is in 2010 opgericht om betrouwbaarheids- en prestatieproblemen met bulkgegevens op te lossen in missiekritische omgevingen. Haar geavanceerde oplossingen zijn gebaseerd op een essentiële portfolio van octrooien die voortbouwen op SDN-technologie. sdnsquare.com

Perscontact:

Merapar
Birgit Gugath
press@merapar.com
+49-30-6583-7474

SDNsquare - NV
Larissa Görner
larissa.goerner@sdnsquare.com
+32-472-61-7442

BRON Merapar Advisory B.V.