Sidley Austin LLP Versterkt Bedrijfspraktijk in Frankfurt: Dr. Georg Rützel Zal Zich Bij Sidley Voegen

25 Okt, 2006, 12:17 BST Van Sidley Austin LLP

FRANKFURT, Duitsland, October 25 /PRNewswire/ --

Sidley Austin LLP heeft vandaag aangekondigd dat Georg Rutzel zich op 1 december 2006 zal voegen bij de firma als een partner in de firma's bedrijfspraktijk te Frankfurt. Zijn praktijk focust zich hoofdzakelijk op M&A transacties. Dr. Rutzel heeft aanzienlijke ervaring op een breed gebied van industrieën en sectoren, inclusief de financiële diensten industrie waar hij voor kredietinstellingen, leasebedrijven en verzekeringsmaatschappijen alsmede de bouw, energie en de farmaceutische sectoren handelt.

"We kennen Georg vrij goed en zijn aldus des te meer verheugd hem hier als collega bij Sidley te hebben," zei Oliver Kessler, Managing Partner van Sidley's kantoor in Frankfurt. "Georg's komst zal de potentie van ons groeiende kantoor onmiddellijk vergroten. Met op dit moment 16 fee earners op ons kantoor in Frankfurt zijn we sinds onze opening op 1 maart 2006 in omvang meer dan verdubbeld."

"Ons kantoor in Frankfurt heeft al een aantal significante finance en corporate transacties afgehandeld, en de toevoeging van Georg versterkt ons vermogen onze cliënten die actief zijn in Duitsland te ondersteunen," zei Graham Penn, een partner in Londen en lid van de firma's Uitvoerende Commissie. "Zijn komst zal een belangrijke stap zijn voor de realisering van het doel van Sidley een significante corporate en finance praktijk in Frankfurt op te zetten."

Dr. Rützel, momenteel een partner op Clifford Chance's kantoor in Frankfurt, studeerde aan de universiteiten van Freiburg en Münster en ontving zijn meestertitel in 1994.

Sidley Austin LLP is een van 's werelds grootste advocatenkantoren met meer dan 1.600 advocaten die praktiseren in 15 Amerikaanse en internationale steden, waaronder Beijing, Brussel, Frankfurt, Genève, Hong Kong, Londen, Shanghai, Singapore en Tokyo. In 2006 werd Sidley uitgeroepen tot "Legal Business's Mondiale Elite", hun benoeming voor "de 15 meest uitstekende advocatenkantoren ter wereld." In 2005 benoemde BTI, een consulting en onderzoeks bedrijf in Boston, Sidley tot zijn "Klantenservice Hall of Fame" als één van de slechts twee advocatenkantoren die vijf jaar op rij een notering in de Service Top 10 heeft gekregen.

BRON Sidley Austin LLP