Siemens selecteert Verizon Business als Global Network Services Supplier

01 Maa, 2007, 08:00 GMT Van Verizon Business

READING, England, March 1 /PRNewswire/ --

- Wereldwijde overeenkomst voor het leveren van Fully Managed MPLS Services aan Siemens Business Units

Vandaag wordt bekend gemaakt dat Verizon Business een overeenkomst heeft gesloten voor het leveren van global networking services aan Siemens, wereldwijd een van de grootste bedrijven op elektrotechnisch en elektronicagebied. Verizon Private IP zal het Siemens corporate netwerk ondersteunen, dat zorgt voor de communicatielink tussen verschillende wereldwijde business units waarover zowel de bedrijfskritische applicaties als de Voice-over-IP (VoIP), SAP en e-mail applicaties lopen.

Verizon Business is een van de slechts drie gecertificeerde providers die het wereldwijde netwerk van Siemens ondersteunen en is op dit moment verantwoordelijk voor het verzorgen van netwerk services voor verschillende recent geopende enterprise vestigingen van Siemens in Europa en de VS.

Siemens heeft gekozen voor Verizon Private IP vanwege de wereldwijde bereikbaarheid en technische management capaciteiten. Door het samenbundelen van de enterprise locaties op een enkele communicatie-infrastructuur kan Siemens voordeel halen uit flexibele en efficiënte voice en data communicatie.

Alfons Kuhn, SCN director van Siemens: "Het feit dat verizon Business wereldwijd beschikt over een sterke state of the art communicatie infrastructuur gaf de doorslag in ons keuzeproces. Het is belangrijk voor ons om te weten dat ons netwerk wordt gemanaged door de best mogelijke partner, met ondersteuning van een sterkte service level agreement en duidelijke terugkoppeling van resultaten. Verizon Business geeft ons het vertrouwen dat we nodig hebben om onze business verder te laten groeien, om zeker te weten dat ons bestaande global network veilig en effectief werkt."

John Irvine, vice president of international marketing, Verizon Business voegt toe: "Siemens was op zoek naar een innovatieve oplossing om het bestaande global enterprise network samen te voegen tot één netwerk, dat kostenbesparingen tot gevolg heeft en die schaalbaarheid voor toekomstige groei mogelijk maakt. We hebben er alle vertrouwen in dat Verizon Business de benodigde ondersteuning kan waarborgen die Siemens nodig heeft om de leidende positie in de wereldwijde industrie te behouden."

Over Verizon Private IP

Verizon Private IP is een high-performance, betrouwbaar, op MPLS gebaseerd netwerk dat maximale flexibiliteit, veiligheid en connectiviteit kan bieden in meer dan 116 landen.

Het realiseert alle soorten van communicatieverkeer over een enkel virtual private network (VPN) - spraak, data, bedrijfskritische data, video en email - en verzorgt daarnaast een strategisch platform voor IP convergence. Iedere soort verkeer wordt gemanaged volgens zijn eigen individuele service level agreement over een enkele connectie. Daardoor wordt het gebruik van de bandbreedte optimaal benut.

Over Siemens

Siemens (Berlin en München) is een wereldwijde organisatie op elektrotechnisch en elektronicagebied. Het bedrijf heeft zo'n 475.000 personen in dienst om producten te ontwikkelen en te produceren, om complexe systemen en projecten te ontwerpen en te installeren of uit te voeren, en om een uitgebreide reeks van diensten op specifieke vereisten af te stemmen. Siemens zet innovatieve technologieën en een grondige technische kennis in ten voordele van klanten in meer dan 190 landen. De onderneming, die 160 jaar geleden werd opgericht, legt zich toe op de sectoren Automatisering en Besturing, Energie, Transport, Gezondheidszorg, Informatie en Communicatie en Verlichting. In boekjaar 2006 (dat werd afgesloten op 30 september) boekte Siemens een omzet van EUR 87,3 miljard uit de voortgezette activiteiten en een nettowinst van EUR 3,033 miljard. Meer informatie is beschikbaar op het Internet op: www.siemens.com

Over Verizon Business

Verizon Business, onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ), is een leidende leverancier van geavanceerde ICT-oplossingen aan grote bedrijven en overheidsklanten wereldwijd. Met de combinatie van ongeëvenaard wereldwijd bereik van het netwerk, geavanceerde technologie en professionele dienstverlening, levert Verizon Business innovatieve en naadloze zakelijke oplossingen aan klanten over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op www.verizonbusiness.com.

VERIZON'S ONLINE NEWS CENTER: Verizon persberichten, speeches en biografieën van bestuursleden, mediacontacten, video en beelden van hoge kwaliteit, en overige informatie zijn beschikbaar op Verizon's News Center op het Internet op www.verizon.com/news. Op het News Center kunt u zich inschrijven voor automatische ontvangst van persberichten per e-mail.

"Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële
     tekst verwijzen wij graag naar ons originele Engelstalige bericht."

Web site:  http://www.verizonbusiness.com

BRON Verizon Business