Ski's kunnen voortaan rollen: Uitvinding maakt einde aan sjouwen met ski's

06 Jan, 2005, 11:00 GMT Van H@trick

LEIDEN, Nederland, January 6 /PRNewswire/ -- Een nieuwe uitvinding die deze week in Nederland op de markt gebracht wordt, maakt een einde aan een grote belasting voor veel wintersporters, namelijk het sjouwen met hun ski's. De naam van het nieuwe product is de SkiTrolley. Het gaat om een klein, handzaam apparaat waarmee het dragen van de ski's tot het verleden behoort. De SkiTrolley wordt met één click aan de ski's bevestigd waardoor de ski's kunnen rollen of glijden. Als de latten ondergebonden moeten worden, klikt de gebruiker de SkiTrolley eenvoudig weer los en past hij in de jaszak van een ski-jack.

Ontwerper brievenbus en thuistap

De ontwerper van de SkiTrolley is niet de eerste de beste: ontwerper NPK Industrial Design is in Nederland bekend door de nieuwe rode brievenbussen (een ontwerp voor TPG) en de zeer succesvolle thuistap, de Heineken Beertender.

Het product is ontwikkeld en wordt op de markt gebracht door het bedrijf H@trick. De SkiTrolley is uitgevoerd in duurzame materialen voor jarenlang gebruiksgemak. Het apparaatje is verkrijgbaar in de kleuren antraciet en lichtblauw, beide met oranje clickers en wieltjes. Er is ook een accessoire in ontwikkeling, waarmee zowel een set ski's voor volwassenen als een set kinderski's met dezelfde SkiTrolley vervoerd kunnen worden. Deze KinderSki accessoire is naar verwachting leverbaar vanaf februari.

Laurel en Hardy

"Niemand heeft zin om te werken tijdens de vakantie, maar toch loopt tijdens de wintersport iedereen te sjouwen met zijn ski's", aldus Rob Wegner van H@trick. "Onder het motto "Skiën: Fun Only" introduceren wij daarom de SkiTrolley, om de last van de schouders te nemen. Hopelijk zullen ook Laurel en Hardy taferelen, waarbij mensen ski's in hun gezicht krijgen, door de SkiTrolley verleden tijd zijn."

Meer informatie is te vinden op www.skitrolley.com

De SkiTrolley is vanaf deze week op tal van plaatsen in ons land te koop, zoals SnowWorld, SportsWorld Megastores, Active Life en de balies van NS Internationaal. Ook is hij telefonisch te bestellen via 0900 - 3333 666 (EUR 0,70 pm) of via de website www.skitrolley.com

Noot voor de redactie:

Voor digitale afbeeldingen van de skitrolley ga naarhttp//www.skitrolley.com/images-skitrolley

BRON H@trick