Speedo kiest voor Media Catalyst

23 Mei, 2006, 10:00 BST Van Media Catalyst

AMSTERDAM, May 23 /PRNewswire/ --

- Amsterdams interactief bureau in zee met Speedo

Na een pitch van drie ronden, waarbij ook twee interactieve bureaus uit Londen betrokken waren, heeft het bekende zwemkledingmerk Speedo zijn strategische interactieve marketingactiviteiten ondergebracht bij Media Catalyst.

Speedo heeft voor Media Catalyst gekozen wegens haar dynamische, conceptuele designs, maar ook vanwege de bewezen expertise om gebruiksvriendelijke websites te ontwikkelen. Websites die wereldwijd consistent zijn, terwijl ze de flexibiliteit hebben om aangepast te worden aan lokale marketingactiviteiten. Media Catalyst zal eerst een wereldwijde website voor Speedo ontwikkelen, waarna locale versies in locale talen zullen worden doorgevoerd.

Ferdi van Heerden, Vice President of Marketing van Speedo: "Het internet geeft ons de unieke mogelijkheid om de relatie met onze klanten te versterken. Dit is extra belangrijk voor ons in de aanloop naar Peking 2008, waar we de passie en kracht van ons merk in en om het zwembad willen laten zien."

Hans Howarth, Managing Director van Media Catalyst: "We vinden het fantastisch om voor Speedo te werken. We zijn erg enthousiast dat we de kans krijgen om het merk naar een hoger niveau te brengen, door het exploreren van alle online mogelijkheden van (mobiel) internet. Het gaat om een site die door Speedo's geweldige gevoel voor stijl zowel de 'hardcore' zwemmers als een publiek dat breder is kan aanspreken, en die de meer functionele aspecten van Speedo overstijgt. Speedo's ambitie en drive spatten er van af. We hebben er dan ook erg veel zin in om met met hen samen te werken."

Over MediaCatalyst

Interactiviteit heeft een diepgaande impact op marketing, sales en service. MediaCatalyst is in staat om goede ideeën om te zetten in business resultaten. Zij doet dit door, samen met klanten en andere partijen, de hiervoor noodzakelijke nieuwe manier van kijken, denken en doen te exploreren en te vertalen in zakelijke kansen. Hierbij is sprake van een evenwicht tussen strategie, creativiteit en technologie met als doelstelling aansprekende cross-media campagnes, communicatie-uitingen en merkbelevingen te creëren.

MediaCatalyst is de spil van een informeel netwerk van bedrijven en bureaus in de creatieve sector. Het hoofdkantoor van Media Catalyst is gevestigd in Amsterdam. Daarnaast heeft het bedrijf vestigingen in Los Angeles en New York. MediaCatalyst heeft in totaal ongeveer zestig medewerkers in dienst met 15 nationaliteiten. Voor meer informatie kunt u de website van MediaCatalyst raadplegen: www.mediacatalyst.com of http://blog.mediacatalyst.com

Over Speedo

Speedo is wereldwijd marktleider in zwemkleding. Speedo is opgericht in Sydney in 1928, en is eigendom van Pentland Group plc. Het Speedo merk wordt gedistribueerd in meer dan 170 landen. Speedo staat voor 75 jaar expertise in zwemkleding en materiaal voor in of bij het water. Speedo sponsort een aantal grote zwemfederaties en ondersteunt en investeert actie in zwemmen, van beginners tot en met topniveau.

BRON Media Catalyst