SPIE neemt Gebr. van der Donk B.V. over en versterkt daarmee haar positie in de markt voor telecommunicatie, glasvezeltechniek en recreatietechniek

18 Sep, 2012, 07:00 BST Van SPIE

CERGY, France, September 18, 2012 /PRNewswire/ --

Gebr. van der Donk, opgericht in 1965, met 180 medewerkers en een omzet van € 38,9 M (2011), is een allround technische dienstverlener in ondergrondse infrastructuren, zoals kabelnetwerken voor data-, telecommunicatie en kabeltelevisie, maar ook voor energie en water in de recreatiesector.

(Photo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120731/552278 )

Gebr. van der Donk onderscheidt zich in de markt door het ontwerpen en opleveren van operationele glasvezelnetwerken inclusief de randapparatuur, maar ook het onderhoud aan deze netwerken.

Gebr. van der Donk beschikt over de certificaten NEN-EN-ISO 9001:2008, Certificatieregeling Kabelinfrastructuur en Buizenlegbedrijven en VCA.

De overname is voor SPIE een belangrijke stap in de realisatie van haar groeistrategie en de wens om haar positie in de telecommunicatiemarkt te versterken.

Over SPIE Nederland

SPIE Nederland (dochteronderneming van SPIE S.A.) heeft meer dan 1900 medewerkers  welke een pro forma omzet genereren van € 321 M vanuit 17 vestigingen in Nederland.

SPIE Nederland werkt voor zowel de private als de publieke sector. Het ontwerpen, bouwen en onderhouden van netwerksystemen, energie-installaties, bruggen, sluizen, stuwen, industriële installaties en gebouwinstallaties behoort tot de competenties van SPIE. Ook het geven van onderhoudsadvies en het bouwen van softwaresystemen ter ondersteuning van het inspecteren en onderhouden van installaties en netwerken behoren tot de corebusiness. SPIE Nederland behoort tot de top 5 technische dienstverleners in de Nederland.

Over SPIE S.A.

Als Europees leider op het gebied van electrical, mechanical engineering, HVAC diensten, energie en communicatiesystemen, verbetert SPIE de wereld door lokale en regionale autoriteiten en bedrijven te helpen met het ontwerpen,  bouwen, services en onderhoud van energiezuinig en milieuvriendelijke faciliteiten. SPIE heeft 29.055 medewerkers verdeeld  over 31 landen, verspreid over meer dan 400 vestigingen met een pro forma omzet van € 4,047 miljard en een resultaat van € 218,2 miljoen in 2011.

BRON SPIE