Sprint breidt voordelen MPLS VPN uit over de hele wereld

27 Okt, 2004, 14:00 BST Van Sprint

OVERLAND PARK, Kansas, October 27 /PRNewswire/ --

- Network-Based Unified Services verkrijgbaar in meer dan 100 landen

Global enterprise IT-managers worden op de proef gesteld met de vaak strijdige doeleinden van het enerzijds beschikbaar maken van nieuwe toepassingen en het aansluiten van geografisch verspreide gebruikers en locaties, terwijl ze tegelijkertijd proberen de kosten te verlagen en de prestaties op te voeren. Sprint (NYSE: FON) heeft een oplossing gevonden in haar nieuwe MPLS VPN dat het makkelijker en rendabeler maakt voor in de VS gebaseerde- en andere multinationale bedrijven om globale netwerken te verschaffen en omvangrijke toepassingen op één enkel verenigd netwerk samen te voegen.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20001013/SPRINTLOGO )

Sprint breidt haar standaard MPLS VPN-aanbod uit naar meer dan 100 landen in Europa, Azië en Midden-Amerika door een veilige en ruim toepasbare oplossing aan te bieden die de convergentie van spraak-, video- en dataverkeer op één network-based IP VPN-platform ondersteunt. Multiprotocol label switching (MPLS) virtual private network (VPN) technologie combineert de flexibele connectiviteit en ruime toepasbaarheid van IP-based services met de veiligheid, privacy en kwaliteit die vanouds geassocieerd wordt met Frame Relay en ATM-services.

Met MPLS VPN van Sprint kunnen klanten tegemoet komen aan de veranderende behoeften in hun bedrijf en locaties toevoegen of de verkeersstroom tussen locaties bijwerken zonder complexe Layer 2-verbindingen te hoeven bestellen, in werking te stellen en te beheren. Het MPLS VPN van Sprint ondersteunt zowel intranet- als extranettoepassingen. Ondernemingen kunnen gemakkelijk overschakelen van hun oude technologie en hun globale sites doeltreffend aansluiten en zodoende profiteren van de veiligheid van een privé-netwerk en any-to-any connectiviteit. Sprint levert bovendien standaard een uiterst flexibele Class of Service (CoS) voorziening, zonder extra starttarief of kosten op basis van de hoeveelheid real-time/hoge prioriteitsverkeer

Als een network-based oplossing, regelt Sprint de toewijzing van adressen, de routing en de kwaliteit van de dienstverlening, terwijl kosten worden bespaard op customer-premise equipment en netwerkbeheer. Sprint's MPLS VPN voorziet klanten van een veilige, privé IP-omgeving op basis van de IETF RFC 2547bis standaard. Het verkeer is geïsoleerd en gegevens worden via het geschiktste en kortste pad over een beschikbaar netwerk gestuurd. Klanten kunnen het voor hun bedrijf essentiële verkeer prioriteren, terwijl de SLA's van Sprint de beschikbaarheid, het pakketverlies, vertragingen, jitter en de installatie voor haar rekening neemt.

Sprint heeft de network-based mogelijkheden ook verder uitgebreid dan de traditionele VPN intranetservice die door telecommunicatiebedrijven aangeboden wordt. Klanten kunnen kiezen uit een scala aan geïntegreerde netwerkdiensten zoals remote access services (RAS), IPSec tunneling en veilige toegang tot het internet die door network-based firewalls beschermd worden. Deze diensten worden bij Sprint met edge snelheid aangeboden en sluiten naadloos aan op de MPLS VPN van de klant, waardoor - vergeleken met traditionele alternatieven - kosten bespaard worden en betere prestaties en redundantie geleverd worden. Een ander voordeel wordt gevormd door hybride netwerken via naadloze internetworking. Er zijn een aantal flexibele toegangsopties beschikbaar - waaronder DSL, Frame Relay, privé-lijn, ethernet en draadloos via Sprint PCS Data Link (SM) - die meerdere toepassingen, van e-mail tot live video multicast, ondersteunen

"MPLS VPNs vormen een economisch aantrekkelijke netwerkoplossing voor bedrijfsklanten," zei Randy Ritter, vice-president Product Management bij Sprint. "We kunnen netwerkbeheer vereenvoudigen door een breed scala aan extra mogelijkheden te introduceren. De intrinsieke flexibiliteit van onze MPLS VPN service stelt ons in staat een veilige oplossing te bieden die afgestemd is op de specifieke behoeften van onze klanten. Zodoende kunnen we tegemoet komen aan hun doelstellingen, zoals lagere kosten, hogere betrouwbaarheid en lagere complexiteit."

Aangezien Sprint haar netwerk heeft ontwikkeld voor de hoogste niveaus van redundantie en kwaliteit, kan ze haar klanten Classes of Service (CoS) en goed ontwikkelde functies zoals VPN Multicasting bieden - en de klanten met Service Level Agreements (SLA's) ondersteunen - zonder extra kosten.

"Carrier-management services winnen aan populariteit bij bedrijven in de VS en nog meer in Europa," zei David Neil, Research Vice President bij Gartner, Inc. "Netwerkbeheer en beheer van customer premises equipment kan behoorlijk complex zijn en bedrijven zijn op zoek naar hulp. Managed MPLS VPNs verenigt de aantrekkingskracht van managed services met de prestaties van MPLS."

Sprint ondersteunt multinationale bedrijven en meer dan 95 procent van de Fortune 1000 bedrijven met een van de meest vooraanstaande communicatienetwerken ter wereld en voorziet deze van globale spraak-, data- en internetverkeersdiensten. Sprint heeft momenteel meer dan 1100 points of presence (PoP's) verspreid over zes continenten en verzorgt meer dan 25 procent van het globale internetverkeer via haar Tier One backbone. Ga voor meer informatie naar http://www.sprintworldwide.com.

Sprint

Sprint is een wereldwijd geïntegreerde communicatie-provider, die meer dan 26 miljoen klanten heeft in meer dan 100 landen. Met meer dan 26 miljard dollar aan revenuen in 2003, wordt Sprint wijd en zijd erkend voor het ontwikkelen, aanleggen en implementeren van geavanceerde netwerktechnologieën , waaronder het eerste nationale volledig digitale vezeloptische netwerk in de VS en een Tier 1 internetbackbone. Sprint verzorgt plaatselijke communicatieservices in 39 staten en het Columbia-district en beheert het grootste, 100 procent digitale, nationale, draadloze PCS-netwerk in de Verenigde Staten.

Ga voor meer informatie naar http://www.sprint.com .

Website: http://www.sprint.com

BRON Sprint