Start van de bouwwerkzaamheden voor het Rhein-Galerie-winkelcentrum in het Duitse Ludwigshafen

30 Apr, 2008, 11:00 BST Van ECE Projektmanagement GmbH & Co. KG

LUDWIGSHAFEN, Duitsland, April 30 /PRNewswire/ --

- ECE ontwikkelt grootschalig project aan de oevers van de Rijn

Begin van de bouw van het spectaculairste project in de Duitse stad Ludwigshafen: in juni van dit jaar beginnen de bouwwerkzaamheden voor de Rhein-Galerie op de locatie van de voormalige Zollhofhafen-douanehallen. Tot in het najaar van 2010 zal een totaal nieuw type van stadscentrum worden aangelegd aan de oevers van de Rijn en zal een uniek winkelcentrum omvatten met een winkeloppervlakte van circa 30.000 vierkante meter, een 'gastronomisch paviljoen' en een gerestaureerde historische scheepswerf. Daarnaast zal 25.000 vierkante meter speciaal aangewezen openluchtruimte en voorzieningen aan de oevers van de Rijn gesitueerd zijn. De investering voor de Rhein-Galerie in Ludwigshafen is in de orde van grootte van 220 miljoen euro.

De tweede bouwfase zal ook een zakelijk drie tot vier sterrenhotel met bijna 180 kamers omvatten. Dit unieke project is ontworpen door architecten van ECE. De helft van de te verhuren ruimte is reeds verhuurd.

Ludwigshafen am Rhein is een van de belangrijkste industriële locaties in het zuidwesten van Duitsland. De stad heeft circa 170.000 inwoners en is hoofdzakelijk bekend als de stad van BASF, de grootste geïntegreerde chemische fabriek ter wereld.

ECE Projektmanagement G.m.b.H. & Co. KG

ECE ontwikkelt, verhuurt en beheert winkelcentra sinds 1965 en is de Europese marktleider in deze sector. In de 94 centra die door ECE worden beheerd, wordt door 10.000 winkels op een oppervlakte van 2,9 miljoen vierkante meter een jaaromzet van tien miljard euro gegenereerd. ECE-winkelcentra bevinden zich in Duitsland, Rusland, Bulgarije, Polen, Hongarije, Tsjechië, Roemenië, Litouwen, Oostenrijk, Griekenland en Turkije. Projecten in aanbouw of in de planningsfase zijn de Ernst-August-Galerie in Hannover in Duitsland, het Serdika-centrum in Sofia en de Golden Ring Gallery in de Russische stad Yaroslavl. Via de afdelingen voor kantoren, verkeer en industrie ontwikkelt ECE ook andere commerciële projecten, zoals het Duitse hoofdkantoor van Philips in Hamburg en het gebouw van ThyssenKrupp in Essen.

Mediacontactpersoon:
    Christian Saadhoff