Sterke Toename in Verkoop van InterRailPassen

27 Jan, 2009, 09:32 GMT Van Eurail and InterRail

UTRECHT, Nederland, January 27 /PRNewswire/ --

- Prijs van 2007 voor de pas blijft ongewijzigd

De Eurail Groep G.I.E. rapporteert een sterke stijging in het aantal InterRail passagiers. Dit ondanks de huidige economische terugslag. Eerste cijfers laten zien dat in het afgelopen jaar bijna 240.000 Europeanen met de InterRailpas reisden, een toenmane van 37% vergeleken met de gegevens van 2007.

Zodra de Eurail Groep het beleid van de InterRailPassen overnam in April 2006, werd de pas herzien en nieuw leven ingeblazen met een verbeterde verscheidenheid in het product.

De kersverse brandmerking van InterRail en een nieuwe pasaanbod hebben voor een betere concurrentiepositie gezorgd, en bieden een sterke basis voor verdergaande groei ondanks de huidige economische crisis. De ingebruikname van een uitgebreide Gids voor Reizigers met bijgaande kaart voor de houder van de Globale InterRail Pas heeft geleid tot een gebruiksvriendelijk product.

Algemene bekendheid met InterRail is sterk toegenomen. Het idee van InterRailen is in populariteit toegenomen nu velen ontdekken dat de reis zelf een onderdeel kan zijn van de vakantie. Het reizen per trein maakt dat vakantiegangers volledig kunnen ontspannen en van het veranderende landschap kunnen genieten voordat ze direct in het centrum van een stad worden afgeleverd.

Het groeipotentieel voor de InterRailpas is aanzienlijk want velen hebben nog nooit van InterRail gehoord en ontdekken nu dat het beschikbaar is voor alle leeftijdsgroepen.

Onlangs heeft de Eurail Groep G.I.E. en haar dochteronderneming Eurail.com B.V., verantwoordelijk voor de internetverkoop via InterRailnet.com, InterRail op een nationale feestdag in Nederland onder de aandacht gebracht. The kraam van InterRail werd goed bezocht door naar schatting meer dan 2000 mensen in vijf dagen tijd. Veel bezoekers waren aangenaam verrast te ontdekken dat InterRail niet langer alleen voor jongeren is bestemd, en dat, in tegenstelling tot de algemene veronderstelling, er geen maximale leeftijdsgrens van toepassing is.

"InterRail is natuurlijk een ideaal product voor jonge mensen met een avontuurlijke geest en interesse in de diversiteit in de Europese cultuur," legt Ana Dias e Seixas, Hoofd Marketing bij de Eurail Groep, uit, "maar onze producten zijn niet beperkt tot de markt van 18-25 jarigen. InterRailpassen laten de reizigers hun eigen reis en route bepalen, alnaargelang hun eigen behoeften en interessen, hetgeen grote aantrekkingskracht heeft. De behoefte om Europa te ontdekken kent geen leeftijdsgrens; het heeft meer te maken met iemands instelling."

Het aandeel van InterRailreizigers ouder dan 26 jaar is sinds 2007 gestegen van 27% tot 30%, hetgeen de verandering in instelling bij volwassen consumenten aangeeft. De Eurail Groep verwacht dat de klantenkring in 2009 verder zal groeien. Een belangrijke stimulans in deze economisch moeilijke tijd is dat de prijs van een InterRailpas in 2009 ongewijzigd zal blijven ten opzichte van de introductieprijs van April 2007.

De InterRail Global Pass laat reizigers tot 30 verschillende landen in Europa per trein bezoeken, daarbij een veelvoud aan reismogelijkheden opperend. Prijzen lopen uiteen van 159 Euro voor een vijf-daagse jeugdpas tot 249 Euro voor een pas voor een volwassene. Eurail Groep biedt ook een variatie aan InterRailpassen Per Land.

Voor meer informatie en verkoop van kaartjes kan men terecht bij http://www.InterRailnet.com

Men kan ook contact opnemen met een reisagent bij de deelnemende Spoorwegbedrijven.

Voor meer informatie:

Eurail Groep Corporatie website and perskamer: http://www.eurailgroup.com.

Eurail fotoverzameling: http://eurail.informationstore.net.

Opmerkingen: De spoorwegbedrijven van de volgende landen doen mee aan InterRail: Oostenrijk, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Tsjechische Republiek, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Engeland, Griekenland, Hongarije, Italië, Luxemburg, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Ierland, (FYR) Macedonië, Roemenië, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zwitserland, Zweden en Turkije.

BRON Eurail and InterRail