Sterrenrestaurant Kaatje bij de Sluis en teler Eef Maassen promoten gezamenlijk biologische smaaktomaatjes

23 Jun, 2009, 16:05 BST Van Eosta BV

WADDINXVEEN, Nederland, June 23 /PRNewswire/ -- De gezichten van kasteler Eef Maassen en ondernemersduo Peter Postma en Harald Hovenkamp (chef-kok en gastheer van sterrestaurant Kaatje bij de Sluis te Blokzijl) prijken vanaf deze week op unieke "bonbonachtige" doosjes met daarin biologische Piccolo smaaktomaten.

Volgens Peter Postma (al jaren vaste klant bij Eef) zijn de Piccolo tomaten niet alleen één van de kleinste tomaten maar zeker ook een van de meest smaakvolle tomaten beschikbaar. "De term klein maar groots van smaak is hier absoluut van toepassing" volgens de topchef. Kaatje werkt zelf al jaren met kleinschalige, biologische tuinders uit de omgeving. "Bij Kaatje draait alles om smaak en kwaliteit, de pure en eerlijke smaak van biologisch geteelde producten is precies wat wij zoeken. Je merkt het verschil aan reacties onder restaurantbezoekers', vindt Postma.

Eef is uiteraard erg trots "ik streef er naar de meest smaakvolle tomaten te telen .. daar is veel zorg en aandacht voor nodig" volgens de tuinder uit Luttelgeest.

De Piccolo tomaten zijn verkrijgbaar in de attractieve bonbondoosjes (125 gram) of in kartonnen dozen van 3 kg en zijn te vinden bij een groot aantal natuurvoedingswinkels in zowel Duitsland en Nederland waaronder Gimsel in de Groene Passage te Rotterdam.

Over Eosta

Eosta is een internationaal handelsbedrijf in biologische groente en fruit en combineert een jaarrond assortiment met efficiënte logistiek, kwaliteitsgarantie, productontwikkeling, innovatieve/composteerbare verpakkingen en ecologische en sociale verantwoordelijkheid. Via het Nature & More trace & tell systeem ontmoet de consument de telers van Eosta's producten (waaronder bijvoorbeeld Eef Maassen). De 3-cijferige code (bijv. 189) op de paarse productstickers geeft op de website www.natureandmore.com toegang tot de betreffende producent met gedetailleerde informatie over de ecologische en sociale aspecten van het bedrijf.

http:// www.kaatje.nl, http://www.eosta.com, http://www.natureandmore.com

BRON Eosta BV