Strategische samenwerking tussen ObjectVideo en Milestone Systems

09 Mei, 2006, 18:38 BST Van ObjectVideo Van ,Milestone Systems

BIRMINGHAM, Verenigd Koninkrijk, May 9 /PRNewswire/ --

- Wereldmarktleiders in IP video management en intelligent video gaan samenwerken in het aanbieden van New Analytic Product Offerings.

IFSEC - ObjectVideo (R), marktleider in intelligent video, en Milestone Systems, wereldmarktleider in open platform IP video surveillance software, maakten vandaag een nieuwe strategische technologie en marketingalliantie bekend.

Deze innovatieve samenwerking zal zowel aan commerciële, van overheidswege als aan publieke en particuliere klanten de mogelijkheid bieden om de beste IP video management platform in te zetten die vandaag de dag verkrijgbaar is, uitgerust met de nieuwste videoanalytische snufjes. Aangezien de vraag naar op IP gebaseerde oplossingen blijft groeien zullen, volgens IMS Research, de gezamenlijke aanbiedingen van bedrijven zoals ObjectVideo en Milestone Systems moeten voldoen aan de kritische eisen van klanten in het bankwezen, het onderwijs, de detailhandel, de transportwereld, de beveiliging en in andere belangrijke sectoren.

Lars Thinggaard, CEO & directeur van Milestone Systems, merkte op: "De productenlijn van Milestone Systems biedt de beste software voor het digitaal beheren en verwerken van systemen voor video surveillance in installaties die in verbinding staan met een netwerk. Door de mogelijkheden van ObjectVideo's intelligent video te integreren met Milestone's platform zullen veel bedrijven hun videosysteem effectiever kunnen toepassen".

Vandaag de dag worden de producten van ObjectVideo en Milestone Systems ingezet in meer dan 60 landen bij meer dan 10.000 unieke klanten wereldwijd, wat aangeeft dat de behoefte voor geavanceerde digitale veiligheidsoplossingen globaal is en groeit.

"Het samenbrengen van de capaciteiten van ObjectVideo en Milestone Systems biedt de mogelijkheid tot een bredere inzet van video surveillance oplossingen waarbij gebruik wordt gemaakt van videoanalyses en biedt betere en uitgebreidere oplossingen voor klanten", voegde Raul J. Fernandez, voorzitter en president-directeur van ObjectVideo eraan toe.

Aanvullende informatie is beschikbaar bij ObjectVideo IFSEC stand nr. G109 en bij Milestone Systems stand nr. S20.

Over ObjectVideo

ObjectVideo (R) is de toonaangevende aanbieder van intelligente video software voor toepassingen op het gebied van veiligheid, openbare orde, zakelijke informatieverschaffing, procesverbetering en andere applicaties. Gebaseerd op gepatenteerde computer vision technologie, zetten de producten van ObjectVideo de video om in geregistreerde en geclassificeerde data en spoort objecten op die de interesse hebben van de gebruiker. De gebruikers ontvangen een waarschuwing in real time, hetgeen ze in staat stelt actief op te treden tegen dreigingen en andere belangrijke gebeurtenissen in hun omgeving, en zij kunnen de videodata gebruiken voor nader forensisch onderzoek om een operationele planning te stroomlijnen. ObjectVideo intelligent analytics zijn beschikbaar voor fabrikanten van apparatuur ten behoeve van de merkleveranciers (Original Equipment Manufactures of OEM's) zoals ObjectVideo Onboard (TM), een digitaal signaal op een processor gebaseerd programma voor toepassing in edge security en IT apparaten. De technologie wordt toegepast in heel verschillende omgevingen, van de bescherming van Amerikaanse mariniers in een oorlogsgebied tot het monitoren van scholen voor de veiligheid en beveiliging van studenten. Er zijn vorig jaar meer dan 40.000 videokanalen verkocht die momenteel in meerdere landen worden ingezet. De producten van ObjectVideo worden gepromoot en verkocht via een wereldwijd netwerk van partners, waaronder OEM's, tussenhandelaren en toonaangevende IT bedrijven op markten als beveiliging, transport, bankwezen en onderwijs. http://www.objectvideo.com

Over Milestone Systems

Volgens IMS Research is Milestone Systems de wereldmarktleider voor open platform IP video surveillance software. De XProtect (R) producten ondersteunen de grootste keuze in netwerk video hardware aangesloten op een LAN-, WAN-verbinding of op het internet, en laat API integratie toe met andere systemen of apparaten. De oplossingen van Milestone worden in meer dan 100.000 camera's wereldwijd over een breed spectrum van sectoren toegepast en worden verkocht via geautoriseerde partners in 60 landen. http://www.milestonesys.com