STRATO host virtuele, CO2-vrije klimaatconferentie 'Climate 2009'

02 Nov, 2009, 10:52 GMT Van Strato AG

AMSTERDAM en BERLIJN, November 2 /PRNewswire/ --

- Actuele klimaatkennis, forumdiscussies en live chats voor een wereldwijd publiek op http://www.climate2009.net

Europa's op een na grootste hostingprovider, host voor de tweede keer de virtuele en CO2-vrije klimaatconferentie 'Climate 2009'. Deze wereldwijde internetconferentie vindt plaats van 2 t/m 6 november op http://www.climate2009.net. De conferentie wordt georganiseerd door de Hogeschool voor Toegepaste Wetenschappen (HDW) in Hamburg. De internationale conferentie staat open voor iedereen die alles wil weten over het veranderde klimaat en zich wil mengen in chatdiscussies met wetenschappers, politici, bedrijven, scholen en ngo's. In zowel de Duitse, als de Engelse taal kunnen deelnemers gratis in de forums discussiëren.

De online klimaatconferentie werd 2008 in het leven geroepen, en is de wereldwijd eerste conferentie die online plaatsvindt en zo overbodige uitstoot van CO2 voorkomt. Op de 'Climate 2009' gaat het vooral om de presentatie van nieuwe wetenschappelijke inzichten en initiatieven met betrekking tot de sociale, economische en wetenschappelijke aspecten van de klimaatverandering.

STRATO werkt er al enkele jaren bewust aan om door middel van technologische innovaties energiezuiniger te opereren, en tegelijkertijd beter te presteren. Door het beheren van twee eigen datacenters, kunnen deze doelen optimaal worden gerealiseerd. Met energie-efficiënte hardware, intelligente gebouw- en klimaattechnologie en geoptimaliseerde hardware, verlaagde het bedrijf het energieverbruik per klant met 30 procent. Sinds 2008 wordt de stroom voor de datacenters van de webhoster volledig klimaatneutraal geleverd door waterkrachtcentrales aan de Rijn. Alleen al door deze maatregel bespaart STRATO 15.000 ton CO2-uitstoot per jaar.

Om het energieverbruik in de datacenters te meten, te vergelijken en nog te verbeteren, werkt STRATO nauw samen met The Green Grid, een wereldwijde vereniging van IT-bedrijven en experts, zoals AMD, Sun Microsystems en Cisco.

Meer informatie op: http://www.strato.nl/holding/about_us/climate_protection/index.html

Over STRATO

Met meer dan 4 miljoen domeinen en meer dan 1,4 miljoen klanten is het van oorsprong Duitse STRATO de op één na grootste hostingprovider van Europa. De organisatie is buiten Duitsland ook actief in Groot-Britannië, Frankrijk, Nederland, Italië en Spanje. STRATO biedt op de lokale situatie afgestemde homepagepakketten, hoogwaardige dedicated en virtuele servers en professionele webshops. STRATO is een honderd procent dochteronderneming van freenet AG en levert transparante kwaliteit op basis van TÜV-certificeringen. Naast procesmanagement (ISO 9001) en klantensupport (MS Servicekwaliteit) zijn de beide datacentra van het bedrijf ISO 27001-gecertificeerd. Sinds 1 januari 2008 zijn de twee eigen datacentra honderd procent CO2-neutraal.

Voor meer informatie:

Regine Schloesser