STRATO start samenwerking met eKomi

09 Sep, 2009, 13:57 BST Van Strato AG

$codeDebug.log("output array of get country targets countryT

AMSTERDAM and BERLIJN, September 9 /PRNewswire/ --

- Nieuwe generatie STRATO Webshops: Meer conversie met evaluatiesysteem eKomi

De Europese hostingprovider STRATO is een samenwerking met eKomi gestart. eKomi biedt een onafhankelijk evaluatiesysteem voor onlinewinkels, dat tot meer vertrouwen, omzet en klanttevredenheid leidt. Door de samenwerking met eKomi biedt STRATO haar webshop-klanten een kant-en-klare tool om effectief het aantal bezoekers op hun website te verhogen of extra verkopen in hun webshop te genereren. eKomi is beschikbaar vanaf de AdvancedShop. STRATO klanten kunnen eKomi nu 6 maanden gratis testen: http://www.strato.nl/shops

Recent onderzoek van Forrester Research toont dat 71% van de online-kopers beoordelingen leest en 77% zich er bij de aankoopbeslissing door laat beïnvloeden. Met de integratie van eKomi biedt STRATO haar klanten nu de mogelijkheid zich door de weergave van authentieke meningen als serieuze en kwalitatief hoogwaardige online-shop te presenteren.

STRATO klanten kunnen zich met één muisklik in hun webshop bij eKomi registreren. eKomi verzorgt vervolgens het totale beoordelingsmanagement. Na een afgesloten aankoop ontvangt de klant een door eKomi gegenereerde e-mail, waarin hij naar zijn ervaring wordt gevraagd. eKomi controleert en beoordelt elke waardering zorgvuldig en plaatst deze vervolgens in de webshop. Bij een negatieve beoordeling wordt de webwinkelier geinformeerd en zonodig bemiddelt een eKomi-mediator over de kwestie.

"We bieden webwinkeliers alles wat nodig is om een succesvolle internetwinkel te creëren en te onderhouden", zegt Damian Schmidt, CEO STRATO. "Sterke partners dragen in grote mate bij aan een succesvolle online-business. Daarom werken wij nauw samen met de beste partners op het gebied van eCommerce, zoals nu met eKomi."

STRATO introduceerde onlangs haar nieuwe generatie webshops met tal van nieuwe features zoals een verbeterde productpresentatie, handige web 2.0-elementen en een online-boekingsysteem. Gelijktijdig met de lancering van de nieuwe generatie webshops heeft STRATO een flink aantal nieuwe partners geintroduceerd. STRATO klanten profitereren bij alle nieuwe en bestaande STRATO partners van bijzonder voordelige condities.

Over eKomi

eKomi Limited werd in maart 2008 in Berlijn opgericht door Michael Ambros, Gunther Schmidt, Nicolai Kuban en Bastian Bickelhaupt.

Het doel van de door Michael Ambros geleide onderneming is om het kopen op Internet veiliger en transparanter te maken. Door een nieuw beoordelingssysteem voor online winkels te ontwikkelen, draagt eKomi bij aan het opbouwen van vertrouwen bij bezoekers en het geeft gebruikers een betrouwbare basis tijdens hun koopbeslissing.

Over STRATO

Met meer dan 4 miljoen domeinen en meer dan 1,4 miljoen klanten is het van oorsprong Duitse STRATO de op één na grootste hostingprovider van Europa. De organisatie is buiten Duitsland ook actief in Groot-Brittannië, Frankrijk, Nederland, Italië en Spanje. STRATO biedt op de lokale situatie afgestemde homepagepakketten, hoogwaardige dedicated en virtuele servers en professionele webshops. STRATO is een honderd procent dochteronderneming van freenet AG en levert transparante kwaliteit op basis van TÜV-certificeringen. Naast procesmanagement (ISO 9001) en klantsupport (MS Servicekwaliteit) zijn de beide datacenters van het bedrijf ISO 27001-gecertificeerd. Sinds 1 januari 2008 zijn de twee eigen datacenters honderd procent CO2-neutraal.

Voor meer informatie:
    Regine Schloesser