Swegon haalt grote order binnen en blijft indruk maken

14 Dec, 2010, 09:00 GMT Van Swegon AB

GOTHENBURG, Zweden, December 14, 2010 /PRNewswire/ -- Swegon, de Scandinavische marktleider op het gebied van luchtbehandeling en binnenklimaat, gaat door met zijn opmerkelijke expansie in Europa. De Spaanse bank BBVA gaat haar bijzonder innovatieve en duurzame nieuwe hoofdkantoor in Madrid uitrusten met een energiezuinige Swegon-oplossing om daarmee een gezond en comfortabel binnenklimaat te realiseren voor de eigen werknemers.

Het project

Het nieuwe hoofdkantoor van de Spaanse bank BBVA is al een icoon. Het project van de wereldberoemde architecten Herzog & de Meuron zal een bovengronds oppervlak gaan beslaan van 100.000 m2.

Voorbeeldfunctie op milieugebied

Het gebouw heeft een sterke symboolwerking vanuit architectonisch oogpunt en innovatief denken. Het complex krijgt een LEED Gold-certificering (Leadership in Energy & Environmental Design) en is nu al wereldwijd een toonbeeld van milieuvriendelijke en duurzame hoogbouw. Bij het project heeft men een energiebesparing van 30% voor ogen, een 35% lagere uitstoot van broeikasgassen, een 30 tot 50% lager waterverbruik en een besparing van 70% als het gaat om afvalverwerking.

De oplossing voor het binnenklimaat

Met voorstellen voor thermische wielen, een geïntegreerde regeling en geavanceerde comfortmodule-technologie speelt Swegon een belangrijke rol bij het realiseren van de milieudoelstelling van het BBVA-complex. Swegon zal voor het BBVA-complex 7500 PARASOL-comfortmodules gaan leveren en 50 GOLD-luchtbehandelingsunits. Ook de Eurovent-certificering van beide producten bleek een belangrijke factor te zijn voor het succes van Swegon. "Swegon is een grote internationale speler die ons wist te overtuigen van hun competente en betrouwbare organisatie hier in Spanje, van de ervaring en servicegerichtheid bij de fabriek in Zweden en van het professionele management voor West-Europa," aldus Luis Gutiérrez de Cabiedes, directeur installaties, onderhoud en duurzaamheid bij BBVA, die eraan toevoegt: "De producten van Swegon zijn in kwalitatief en innovatief opzicht van het hoogste niveau. Ze wisten zonder problemen te voldoen aan onze strenge eisen ten aanzien van energiezuinigheid en levenscycluskosten."

Het bedrijf achter de oplossing

Door het binnenhalen van het BBVA-project zet Swegon het succes voort. Onlangs nam Swegon nog het Italiaanse Blue Box over, een fabrikant van koelers en warmtepompen. Daarmee wist het bedrijf ook de koeltechniek aan zijn expertisegebieden toe te voegen.

Het Zweedse bedrijf wist zijn omzet in zes jaar tijd bijna te verdrievoudigen tot de huidige EUR 280 miljoen en mag inmiddels zeker al worden gezien als een van de belangrijkste Europese spelers binnen de segmenten luchtbehandeling en binnenklimaat. Maar daarmee houdt het voor Swegon nog niet op. "We hebben ambitieuze uitbreidingsplannen, degelijke en geëngageerde eigenaren en een uitzonderlijk competente en betrokken organisatie," aldus Trevor Young, manager van de business unit Western Europe bij Swegon.

Voor meer gedetailleerde informatie kunt u kijken op http://www.swegon.com/en/About-Swegon/Press/

Voor meer informatie en aanvragen voor interviews kunt u contact opnemen met:

Gönna Petersen
    Public Relations Manager