Swegon verwachteen omzetstijging van 39% in 2011

15 Jun, 2011, 09:00 BST Van Swegon AB

GOTHENBURG, Zweden, June 15, 2011 /PRNewswire/ --

- SwegonABverwacht een omzet vanmeer dan 300 miljoen euro in 2011

Swegon AB, een dochteronderneming van Investment AB Latour, maakt indruk met sterke groeicijfers: de Zweedse fabrikant van totaalpakketten voor binnenklimaatregeling verwacht een omzet van meer dan 300 miljoen euro in 2011.

"De economische hoogconjunctuur, grote investeringen in onze productiefaciliteiten ter uitbreiding van onze capaciteit en ons allesomvattende aanbod, tot stand gebracht door strategische overnames in de voorbije jaren, zijn verantwoordelijk voor deze uiterst positieve verkoopsresultaten", aldus Orjan Ahlgren, CFO van Swegon AB.

Het Zweedse bedrijf heeft in de afgelopen vijf jaar zijn omzet verdubbeld en verwacht in de komende jaren een nog sterkere groei. Swegon, dat volgend jaar zijn 80ste verjaardag viert, had in 2010 een omzet van 2.153 miljoen kr (241 miljoen euro) en heeft dit jaar een doelstelling van meer dan 300 miljoen euro. "Dat zou een groei van 39% betekenen. We verwachten bovendien zelfs betere resultaten voor 2011", aldus Ahlgren.

Om tegemoet te kunnen komen aan de groeiende vraag naar ventilatie- en airconditioningapparatuur van hoge kwaliteit, heeft Swegon strategisch geïnvesteerd in zijn productie-installaties. Er worden nieuwe productielijnen gebouwd die binnenkort in gebruik worden genomen in drie van de vijf fabrieken van Swegon, en twee fabrieken worden verder uitgebouwd.

"De HVAC-consultants (Heating, Ventilating and Air Conditioning)op onze Europese markten hebben het momenteel erg druk en er zijn vele projecten die lopen of al in de planning zitten. De economische vooruitzichten zijn gunstig voor de meeste markten en het eerste kwartaal van 2011 werd afgesloten met bevredigende resultaten", verklaart Ahlgren, die daar nog aan toevoegt: "We zijn optimistisch en zijn ervan overtuigd dat we onze ambitieuze doelstellingen kunnen bereiken."

Een afbeelding van Orjan Ahlgren, CFO van Swegon AB, is beschikbaar voor publicatie op: https://files.me.com/janschleifer/8i5oto

Voor meer informatie en aanvragen voor interviews kunt u contact opnemen met:

Gönna Petersen
Public Relations Manager