Taiwan ultieme bestemming voor kerstinkopen

19 Nov, 2013, 08:00 GMT Van Hotels.com

AMSTERDAM, November 19, 2013 /PRNewswire/ --

Kerstcadeaus shoppen is het voordeligst in Taiwan, Brazilië is duurste bestemming

Vandaag onthult Hotels.com dat koopjesjagers deze kerst in Taiwanhet meest waar voor hun geld krijgen. Taiwanvoert de lijst aan met bestemmingen waar consumenten het minst betalen voor hun kerstcadeaus.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20120628/540164 )

Hotels.com's Christmas Shopping Basket vergelijkt in 29 landen de prijzen van dertien populaire geschenken die wereldwijd verkrijgbaar zijn, variërend van een iPad tot Barbie'sDroomhuis. Decadeau-index biedt inzicht in wereldwijde consumentenbestedingen.

Taiwan blijkt gemiddeld genomen de voordeligste bestemming om kerstinkopen te doen. In Taiwan kost het goed gevulde winkelmandje alles bij elkaar opgeteld€ 1.093,95. Op plaats twee volgt Japan (€ 1.538,61), net voor Argentinië (€ 1.544,53).

Deprijs van de Christmas Shopping Basket ligthet hoogstin Brazilië (€ 3.559,78), waar consumenten ruim€ 1.300,-- meer betalen dan het wereldwijde gemiddelde (€ 2.182,15). In Nederland kost het winkelmandjemet kerstgeschenken gemiddeld € 2.266,75, goed voor een zestiende positie in de middenmoot van de lijst.

De Hotels.com Christmas Shopping Basket  bevat de volgende geschenken:

• iPad Air
  • iPadmet retina display
  • Leren dames handschoenen
  • Jean Paul Gaultier 'Le Male' eau de toilette (75ml)
  • Calvin Klein sokken
  • iPhone 5S
  • Chloe by Chloe parfum(75ml)
  • Spiderman lunchbox
  • 'Home for Christmas' album Susan Boyle
  • Barbie's Droomhuis
  • How I Met Your Mother seizoen 7
  • Levis 501s (men's straight leg jeans)
  • Harry Potter boxset (alle boeken)

Alison Couper van Hotels.com zegt: "Het is altijd aantrekkelijkom in het buitenland te gaan shoppen rond de feestdagen. En wat is er leuker dan de kerstinkopen combineren met een vakantie? Ons winkelmandje is voor consumenten een ideale manier om de beste bestemmingte vinden voor hun kerstinkopen."

De totale kosten per land voor de complete Hotels.com Christmas Shopping Basket:

1. Taiwan (€1.093,95)

2. Japan (€ 1.538,61)

3. Argentinië (€ 1.544,53)

4. Zuid-Korea (€1.558,09)

5. Thailand (€ 1.596,87)

6. Zwitserland (€ 1.681,78)

7. Hongkong (€1.900,07)

8. Canada (€1.965,79)

9. India     (€2.017,37)

10. Singapore (€2.045,35)

11. Rusland (€2.048,44)

12. Zweden (€2.068,52)

13. Verenigde Staten (€2.090,96)

14. Australië (€2.161,86)

15. Colombia (€2.175,70)

16. NEDERLAND (€2.266,75)

17. China (€2.281,96)

18. Frankrijk (€2.331,00)

19. Ierland (€2.340,89)

20. Nieuw-Zeeland (€2.355,79)

21. Spanje (€2.402,00)

22. Verenigd Koninkrijk (€2.407,58)

23. Duitsland (€2.424,60)

24. Mexico (€2.450,33)

25. Denemarken (€2.584,88)

26. Italië (€2.711,73)

27. Finland (€2.808,62)

28. Noorwegen (€2.868,44)

29. Brazilië (€3.559,78)

* Cadeauprijzen berekend op basis van de gemiddelde prijzen bij drie lokale retailers in elk land en vervolgens omgezet in euro, afgezien van de items met een wereldwijde vaste prijs (iPad en iPad met retina display). Wisselkoers gehanteerd van 11/11/2013 om 13:00 uur via http://www.xe.com/currencyconverter/: 1 USD = 0,746 EUR.

Over Hotels.com

Hotels.com is een toonaangevende online hotelboekingswebsite met een wereldwijd aanbod van ruim 220.000 accommodaties, variërend van internationale ketens en all-inclusive resorts tot lokale pareltjes en bed &breakfasts. Hotels.com voorziet in alle noodzakelijke informatie om de perfecte overnachting te boeken. Reizigers boeken online of via één van de meertalige call centers. Hotels.com biedt speciale apps voor mobiele telefoons en tablets, waarmee reizigers onderweg hotels kunnen boeken en toegang hebben tot 20.000 last minute deals. Met het baanbrekende loyaliteitsprogramma WelcomeRewards verdienen klanten een gratis nacht bij elke tien geboekte overnachtingen in meer dan 85.000 accommodaties (WelcomeRewards voorwaarden van toepassing zoals vermeld op http://www.hotels.com).

BRON Hotels.com