TANDBERG kiest voor Verizon Business ter ondersteuning van geavanceerde wereldwijde samenwerking

26 Feb, 2009, 08:00 GMT Van Verizon Business

OSLO, February 26 /PRNewswire/ --

- Managed Private IP-netwerk van Verizon Business biedt ondersteuning voor visuele communicatie met hoge bandbreedte tussen 50 wereldwijde bedrijfslocaties van TANDBERG

TANDBERG, een toonaangevende wereldwijde leverancier van producten en diensten op het gebied van telepresence, high definition videoconferencing en mobiele video, heeft gekozen voor een Private IP-oplossing van Verizon Business ter ondersteuning van zijn wereldwijde communicatienetwerk. Deze volledig beheerde oplossing zal 50 strategische locaties van TANDBERG overal ter wereld met elkaar verbinden. Op deze manier kan het bedrijf op effectievere wijze samenwerken, zowel intern als met haar klanten, leveranciers en partners.

TANDBERG beschikt wereldwijd over bijna 1.500 medewerkers en opereert vanuit hoofdkantoren in New York en Noorwegen. Het bedrijf beschikt daarnaast over kantoren in Azië, Australië, Europa en Noord- en Zuid-Amerika. Bij TANDBERG vinden dagelijks aan ruim 2.500 videovergaderingen plaats om het zakelijke succes van de onderneming te garanderen en zonder de noodzaak van reizen met hun collega's uit alle delen van de wereld te communiceren. De missie van TANDBERG is om een transformatie teweeg te brengen in de manier waarop mensen met elkaar communiceren. Door gebruik te maken van de eigen visuele communicatietechnologie kunnen de medewerkers van het bedrijf hun klanten beter van dienst zijn.

Torbjørn Eeg Larsen, de CIO van TANDBERG: "Alles wat we zeggen, brengen we zelf in de praktijk. Onze medewerkers maken gebruik van onze visuele communicatiehulpmiddelen om op een natuurlijke manier samen te werken. We hadden behoefte aan een netwerk dat ondersteuning voor onze interne en externe communicatienoden kon voldoen. Verizon Private IP biedt de wereldwijde dekking, schaalbaarheid en beveiliging die nodig is om in onze huidige en toekomstige behoeften op het gebied van IP-communicatie te voorzien. Dit netwerk stelt onze medewerkers in staat om ongeacht hun locatie op visuele wijze met elkaar te communiceren. Op deze manier kunnen we virtuele teams samenstellen om ons zakelijk succes te verzekeren".

Verizon Business zal de wereldwijde netwerkinfrastructuur van TANDBERG tot één IP-circuit consolideren om de visuele communicatie met hoge brandbreedte te ondersteunen, evenals de uitwisseling van grote volumes aan data voor de dagelijkse activiteiten op het gebied van softwareontwikkeling en innovatie. Verizon Business biedt volledig beheerde diensten en uiterst strikte service level agreements om een efficiënte aanlevering van bedrijfskritische gegevens te garanderen.

Blair Crump, de group president Worldwide Sales van Verizon Business: "Het wereldwijde succes van TANDBERG is te danken aan innovatieve vormen van samenwerking. Het bedrijf is een schoolvoorbeeld van de manier waarop IP-gebaseerde visuele communicatie een integraal element is voor zakelijk succes. Verizon Private IP biedt een veilige, betrouwbare en uiterst snelle basis die ons helpt om te voorzien in de huidige en toekomstige behoeften van onze internationale klanten op het gebied van IP-communicatie. Maar wat minstens zo belangrijk is: we beschikken over de wereldwijde dekking en de expertise die nodig zijn om hoogwaardige ondersteuning te bieden, waar en wanneer onze wereldwijde klanten die maar nodig hebben".

Over TANDBERG

TANDBERG is een toonaangevende wereldwijde leverancier van producten en diensten op het gebied van telepresence, videoconferencing met hoge definitie en mobiele video. Het bedrijf heeft hoofdkantoren in zowel New York als in Noorwegen. TANDBERG bedenkt, ontwikkelt en levert systemen en software voor video-, spraak- en datatoepassingen. Het bedrijf beschikt over kantoren in meer dan 90 landen ter wereld die de verkoop, ondersteuning en value-added services verzorgen. TANDBERG is genoteerd aan de beurs van Oslo. De aandelen van het bedrijf worden verhandeld onder het symbool TAA.OL. Raadpleeg voor meer informatie www.tandberg.com.

Over Verizon Business

Verizon Business, onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ) is een wereldwijde leider op het gebied van communicatie- en IT-oplossingen. Wij combineren professionele expertise met 's werelds meest verbonden IP-netwerk om klanten bekroonde communicatie-, IT-, informatiebeveiligings- en netwerkoplossingen te bieden. Wij verbinden op veilige wijze de hedendaagse extended enterprise van mobiele of geografisch ver van elkaar verwijderde klanten, partners, leveranciers en werknemers, zodat hun productiviteit en efficiëntie wordt verbeterd en het milieu wordt ontzien. Een groot aantal van 's werelds grootste bedrijven en overheden - waaronder 96 procent van alle bedrijven uit de Fortune 1000 en duizenden overheidsinstellingen en onderwijsorganisaties - vertrouwt op onze professional services, managed services en netwerktechnologieën voor het versnellen van hun operationele activiteiten. Raadpleeg voor meer informatie www.verizonbusiness.com

Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële tekst
      verwijzen wij graag naar ons originele Engelstalige bericht.

BRON Verizon Business