TDS logistics & Walsh Western International kondigen fusie aan

05 Feb, 2007, 23:14 GMT Van TDS automotive

ATLANTA, February 5 /PRNewswire/ --

TDS logistics en Walsh Western International kondigden vandaag aan dat de twee bedrijven een definitieve fusieovereenkomst hebben ondertekend. De naam van het gefuseerde bedrijf wordt de komende weken meegedeeld. Het gefuseerde bedrijf zal een leidende, wereldwijde dienstverlener worden van oplossingen in de toeleveringsketen in de automobielindustrie alsmede in de technologische sector.

Michael Enright, voorzitter van Walsh Western International, zei: "Vanaf het begin pasten de culturen van WWI en TDS goed bij elkaar en zitten beide organisaties op één lijn qua klantgerichtheid, levering en resultaten."

President en CEO van TDS, Jos Opdeweegh, zei: "Als een gecombineerde entiteit zetten we ons in om onze wereldwijde logistieke dienstverlening verder te verbeteren voor onze bestaande, maar ook voor nieuwe klanten." De fusie zal de sterke punten van beide ondernemingen ondersteunen en vormt een indrukwekkend platform, waarvandaan logistieke oplossingen van wereldklasse geleverd kunnen worden.

Vooruitkijkend zal het gefuseerde bedrijf in totaal 54 faciliteiten hebben, die gevestigd zijn in Noord- en Zuid-Amerika, Europa en Azië, en meer dan 9.000 werknemers wereldwijd in dienst hebben.

Jos Opdeweegh, president en CEO van TDS logistics, zal de verantwoordelijkheid op zich nemen van de leiding van het totale management van het gefuseerde, wereldwijde bedrijf.

Over Walsh Western International:

Walsh Western International is een toonaangevende Europese leverancier van uitvoering, reverse logistics, vrachtmanagement en transportoplossingen voor de technologische sector. WWI heeft 2.000 werknemers en beheert 18 logistieke knooppunten in Groot-Brittannië, Ierland, Nederland en Duitsland. Tot de WWI-klanten behoren Apple, Dell, Epson en HP.

Over TDS logistics:

TDS logistics is een wereldwijde leverancier van complexe oplossingen in de toeleveringsketen voor de automobielindustrie. TDS heeft 7.000 mensen in dienst en beheert 36 logistieke faciliteiten op vier continenten. TDS heeft kantoren in de VS, Canada, België, Groot-Brittannië, Duitsland, Frankrijk, Brazilië en China.

TDS logistics, Inc. werd opgericht in 1986 en heeft zijn hoofdkantoor momenteel in Atlanta, Georgia in de VS. TDS is een van de meest toonaangevende leveranciers ter wereld van materiaal met toegevoegde waarde voor logistieke oplossingen voor de automobielindustrie. TDS ontwikkelde zich tot een favoriete dienstverlener van vele grote fabrikanten van originele onderdelen (OEMs) voor de automobielsector, waaronder Audi, BMW, DaimlerChrysler, Ford, General Motors en Volkswagen.

Website: http://www.tdslogistics.com

BRON TDS automotive