Team Garmin-Slipstream maakt POM Wonderful sponsorschap bekend

31 Aug, 2009, 23:29 BST Van POM Wonderful

LOS ANGELES, August 31 /PRNewswire/ --

- Atleten van Team Garmin-Slipstream zullen in 2010 energie krijgen van POM Wonderful 100% Granaatappelsap

POM Wonderful, de grootste Amerikaanse producent van verschillende Wonderful granaatappels en 100% granaatappelsap heeft vandaag bekendgemaakt dat het bedrijf het Team Garmin-Slipstream, het Amerikaanse professionele wielerploeg dat zich toewijdt aan ethisch verantwoord sporten en aan de ontwikkeling van de volgende generatie wielerkampioenen, gaat sponsoren. De bekendmaking volgt de geweldige prestatie van het team tijdens de Tour de France waar het team de tweede plaats innam met renners zoals Bradley Wiggins en Christian Vande Velde die in de top tien eindigden, en aan de start van de Vuelta, de derde Grand Tour van het team van dit seizoen.

Als onderdeel van het sponsorschap zal POM Wonderful de renners van het Team Garmin-Slipstream voorzien van het antioxidantpoeder van POM Wonderful 100% Granaatappelsap en POMx, het antioxidant superextract. Daarnaast zullen POM Wonderful en Team Garmin-Slipstream samen baanbrekend sportfysiologie-onderzoek in een intens atletische context starten naar de gezondheidsvoordelen van POM Wonderful 100% Granaatappelsap, hoe deze bijdragen aan herstel en hoe ze oxidatieve stress en ontstekingen bestrijden.

"We kijken ernaar uit om samen te werken met één van de beste wielerteams, vooral met een team dat zo voortreffelijk is in het behalen van buitengewone prestaties via voedzame en natuurlijke producten," zei Matt Tupper, President van POM Wonderful. "We weten hoe belangrijk herstel is voor deze eliteatleten en we kijken ernaar uit om de voordelen van POM Wonderful samen met Team Garmin-Slipstream te verkennen."

Het is aangetoond dat POM Wonderful 100% Granaatappelsap een buitengewone bron is van fenolantioxidanten. Volgens een onderzoek dat gepubliceerd werd in het Journal of Agriculture and Food Chemistry, toont POM de meest volledige, vrije radicale spoelactiviteit, een betere bescherming van LDL-cholesterol door oxidatie en het hoogste fenolgehalte in vergelijking met andere gezonde dranken waaronder rode wijn en Concord grape, acai- en bosbessappen. In 1998 is POM Wonderful begonnen met onderzoek om de gezonde voordelen van de Wonderful variëteit van granaatappels beter te begrijpen. Primaire onderzoeksgebieden zijn de prostaat en het cardiovasculaire systeem.

"Wij zijn blij dat we samen gaan werken met POM. Ons team wijdt zich toe aan het voorzien van onze atleten van de best mogelijke hulpmiddelen die beschikbaar zijn en POM is er één van," zei Jonathan Vaughters, CEO van Slipstream Sports, LLC, het sportmanagementbedrijf dat het team leidt. "POM's toewijding aan voortreffelijkheid komt overeen met die van ons dus de samenwerking is een logische stap."

Over Slipstream Sports

Slipstream Sports LLC dat opgericht werd in 2005 is een zeer progressie sportmanagementbedrijf dat zich geheel toewijdt aan het promoten van de ethische groei van wielrennen in de Verenigde Staten.

Over Team Garmin-Slipstream

Team Garmin-Slipstream wijdt zich toe aan het promoten van ethisch verantwoord sporten en het ontwikkelen van de volgende generatie wielerkampioenen. Team Garmin-Slipstream neemt deel aan een volledig schema van professionele wielerwedstrijden in de VS en Europa. Ga voor meer informati naar www.slipstreamsports.com.

Over POM Wonderful

POM Wonderful is de grootste Amerikaanse producent van granaatappels, en groeit en verkoopt exclusief de Wonderful variëteit van granaatappels. POM Wonderful's granaatappels groeien in centraal Californie, in de zonnige San Joaquin Vallei. Het seizoen van verse granaatappels loopt van oktober tot januari en November is de nationale granaatappelmaand.

POM Wonderful gebruikt ook verse granaatappels om heerlijke, geheel natuurlijke POM Wonderful Granaatappelsap en extract POMx, een geheel natuurlijke, zeer potente concentratie van fenolantioxidanten, te maken. POMx is exclusief beschikbaar in POMx Thee, POMx Pillen, POMx Iced Coffee, POMx Repen en POMx Shots. POM Wonderful Granaatappelsap en POMx Thee zijn het hele haar door in het hele land te vinden in de koelvakken van zuivelafdelingen in supermarkten. POMx Iced Coffee, POMx Pillen, POMx Repen en POMx Shots zijn beschikbaar in geselecteerde supermarkten. POMx Pillen zijn ook beschikbaar via www.pompills.com. Ga voor meer informatie naar www.pomwonderful.com.

BRON POM Wonderful