Team NetApp in de startblokken

16 Jul, 2009, 10:28 BST Van NetApp

MUNCHEN, July 16 /PRNewswire/ --

- Nieuwe professionele wielerploeg

Begin volgend jaar zal er een nieuwe professionele wielerploeg van start gaan onder de naam 'Team NetApp'. Jens Heppner en Enrico Poitschke, zullen de verantwoordelijkheid voor het sport- en trainingsmanagement op zich nemen, Ralph Denk zal de functie van ploegmanager gaan vervullen. De nieuwe wielerploeg zal worden opgezet als een continentaal team met daarin een jonge generatie van topwielrenners uit heel Europa en zal worden gevestigd in Raubling, Duitsland. NetApp, wereldwijd leider in storage en data management oplossingen met een omzet van 3 miljard dollar, heeft een opwindende nieuwe rol als hoofdsponsor van het team op zich genomen.

NetApp speelt al een actieve rol in sportsponsoring in de Duitse markt door het ondersteunen van voetbalclub TSG Hoffenheim en de ijshockeyers van Mannheimer Adler. Andreas König, Senior Vice President en General Manager EMEA bij NetApp, licht toe waarom de IT-leverancier zijn inspanning nu uitbreidt naar het wielrennen: "Bij NetApp dragen we allemaal bij aan een zeer intense bedrijfscultuur, die wordt gekenmerkt door toewijding, teamgeest, enthousiasme en oprechtheid,dit zijn ook waarden die allemaal essentieel zijn voor succesvolle teamsporten. Wij streven ernaar om deze waarden weer onderdeel te maken van de wielersport door een team te creëren dat zelfvertrouwen uitstraalt en jonge getalenteerde renners in Europa de kans biedt zich te ontwikkelen tot topwielrenners."

Met Ralph Denk, een voormalig profwielrenner en teammanager van wielerploegen voor mountainbikers en U19 beschikt Team NetApp over een ervaren ploegleider die sinds 2007 zijn kennis in dienst van het wegwielrennen heeft gesteld.

Op dit moment is Team NetApp druk bezig met het werven van aanvullende sponsors, materiaalleveranciers en wielrenners. Team NetApp zal tijdens de wereldkampioenschappen wielrennen in Mendrisio (23-27 september 2009) meer informatie bekend maken.

Footage op aanvraag.

Team NetApp