TenCate in onderhandeling met Gilde over verkoop Synbra

01 Jun, 2006, 17:30 BST Van Koninklijke Ten Cate

ALMELO, Nederland, June 1 /PRNewswire/ -- Koninklijke Ten Cate (Euronext: KTC) is in onderhandeling met Gilde Buy Out Partners over de verkoop van haar 50% in Synbra Group. Het belang in Synbra is binnen TenCate opgenomen onder niet-geconsolideerde deelnemingen.

Gilde beheert, mede voor het management en andere beleggers, eveneens 50% van de aandelen in Synbra en zou hiermee volledige controle verkrijgen.

De mogelijke transactie verkeert nog niet in een fase dat er financiële gegevens kunnen worden verstrekt.

De eventuele verkoop van Synbra past in het desinvesteringsbeleid van TenCate. De uit desinvesteringen vrijkomende middelen zullen worden geherinvesteerd in het kader van de buy & build-strategie voor de strategische kerngebieden beschermende weefsels, aerospace & armour composites, geosynthetics en kunstgras.

Synbra Group

Synbra Group (omzet 2005: EUR 262 mln.) behoort tot een van de grotere Europese ondernemingen op het gebied van bouwisolatie en beschermende verpakking op basis van expandeerbare polystyreen.

Voor meer informatie:
    TenCate
    Frank Spaan, hoofd investor relations/externe betrekkingen
    Telefoon +31(0)546-54-43-38
    Mobiel +31(0)6-12-961-724