Third Avenue Management UCITS Funds beschikbaar in België

14 Maa, 2011, 07:00 GMT Van Third Avenue Management LLC

NEW YORK, March 14, 2011 /PRNewswire/ --

Third Avenue Management, een in New York gevestigd vermogensbeheerder opgericht in 1986 door de vermaarde belegger Martin Whitman, heeft het fondsenplatform , Third Avenue Capital p.l.c., opgericht en de opening van een aantal fondsen die voldoen aan de Richtlijn voor Instellingen voor Collectieve Beleggingen in Effecten ( ICBE's - UCITS ) gemeld bij de Commissie Voor Het Bank-, Financie- en Assurantiewezen (CBFA). Dit meldt David Barse, President en Chief Executive Officer van het bedrijf. De vier nieuwe fondsen Third Avenue Value Fund, Third Avenue Small-Cap Value Fund, Third Avenue Real Estate Value Fund en Third Avenue International Value Fund zijn dan ook vanaf heden toegankelijk voor Belgische beleggers. De fondsen worden zowel in US Dollar als in Euro aangeboden.

"Het openen van deze fondsen was een logische stap voor Third Avenue Management en beantwoordt aan de groeiende wereldwijde belangstelling van beleggers voor onze beleggingsstrategie" zegt Mr. Barse. Hij voegt eraan toe dat "de fondsen inspelen op de groeiende vraag van niet V.S. beleggers die toegang zoeken tot Third Avenue's fundamentele, bottom-up en onbevangen beleggingsaanpak die de rendementsverwachtingen van de belangrijkste lange termijn indexen gevoelig overtreft" en dat "De fondsen aan de Europese klanten investeringsoplossingen bieden met een dagelijkse waardering en liquiditeit, transparantie, een quotering op de Irish Stock Exchange, flexibele beleggingsmandaten zonder geografische beperkingen en de mogelijkheid om zowel in aandelen als schuldpapieren te beleggen."

Third Avenue Capital p.l.c. en de vier fondscompartimenten zullen beroep doen op hetzelfde team van beheerders en dezelfde fundamentele beleggingspolitiek als Third Avenue's zeer gewaardeerde Collectieve fondsen in de Verenigde Staten die lange termijn kapitaalgroei nastreven op basis van een beperkt beleggingsrisiko. Deze filosofie wordt uitgevoerd door te beleggen in ondergewaardeerde titels van goed gekapitaliseerde en goed gerunde bedrijven die aantrekkelijke groeiverwachtingen hebben.

Professionnele beleggers die meer willen weten over deze fondsen kunnen contact opnemen met Erik Kleinbeck, op +1-212-277-7033 of ekleinbeck@thirdave.com. Kandidaat beleggers worden verzocht contact op te nemen met hun financieel adviseur of BNY Mellon Investment Services (International) Ltd., at 353-53-91-49845 of thirdavenue@bnymellon.com, voor bijkomende informatie en de (vereenvoudigde) prospectus. Kandidaat beleggers worden eveneens verzocht de vereenvoudigde en volledige prospectus samen met de aanvullende informatie aandachtig te lezen vooraleer een beleggingsbeslissing te nemen of geld over te maken. De prospectussen zijn gratis beschikbaar in printbare versie op Societe Generale Private Banking NV, Kortijkeseteenweg 302, 9000, Gent. Beleggers worden aangeraden rekening te houden met de beleggingsdoelstellingen, risiko's , kosten en uitgaven van de beleggingsvennootschap vooraleer te beleggen. De vereenvoudigde prospectus, de volledige prospectus en de aanvullende informatie bevatten deze en andere belangrijke informatie over de fondsen. Bijkomende informatie over Third Avenue Capital p.l.c. is beschikbaar op http://www.thirdavenuecapitalplc.com.

Third Avenue Management LLC is een beleggingsvennootschap en levert diensten aan particuliere en institutionele klanten. Third Avenue past een zeer strenge bottom-up value investment strategie toe om opportuniteiten te selecteren in ondergewaardeerde titels van bedrijven met activa van hoge kwaliteit, begrijpbare aktiviteiten en zeer goede management teams die over de capaciteit beschikken om toegevoegde waarde te creëren op de lange termijn. Third Avenue Management biedt collectieve fondsen, UCITS, effectenrekeningen en alternatieve beleggingsoplossingen aan.

Dit persbericht kan niet gezien worden als een aanbod of aansporing om titels te kopen.

BRON Third Avenue Management LLC