Tickets.com via joint venture naar de Chinese markt

29 Jan, 2008, 18:26 GMT Van Tickets.com

COSTA MESA, Californië, January 29 /PRNewswire/ --

Tickets.com, een vooraanstaande leverancier van geïntegreerde oplossingen voor kaartverkoop, is een joint venture aangegaan met China Sports Industry International (CSII) voor de levering van diensten op het gebied van kaartverkoop en aanverwante activiteiten in China, zo hebben de beide bedrijven vandaag bekendgemaakt.

"De wereldeconomie groeit met sprongen en China gaat daarbij voorop. Toetreding tot de markt van kaartverkoop voor live-evenementen in China is een belangrijke stap binnen onze globalisatiestrategie. We zijn buitengewoon verheugd over ons samenwerkingsverband met een bedrijf dat uitgebreide ervaring heeft met het werken met de Chinese overheid, en tevens een sterke achtergrond heeft op het gebied van sport, cultuur, business, media en financiën," aldus Larry Witherspoon, CEO van Tickets.com.

Het in Peking gevestigde China Sports Industry International, een coöperatieve durfonderneming onder het algemene staatssportbestuur, een overheidsbureau dat de leiding heeft over sport in China, houdt zich bezig met allerlei zakelijke activiteiten op het gebied van sport, waaronder het voeren van onderhandelingen over sponsorcontracten, het beheren van belangrijke sportevenementen en het exploiteren van de commerciële rechten van stadions. CSII biedt daarnaast PR-services bij internationale sportevenementen aan prominente sportklanten. Naast sterke ondersteuning van het algemene staatssportbestuur heeft het CSII samenwerkingsverbanden met internationale professionele sportorganisaties, amusementsbedrijven en mediabureaus.

"Amerikaanse bedrijven kijken met steeds meer belangstelling naar markten in opkomst, zoals China, als een essentiële groeibron. Om hiervan gebruik te kunnen maken is echter een goed inzicht in de uitdagingen, de realiteit en de dynamiek van het zaken doen hier vereist. We verheugen ons erop Tickets.com te helpen de weg te vinden binnen het complexe zakelijke landschap in China en zijn er trots op dat het bedrijf CSII als partner heeft gekozen," aldus Dhr. Peng Liye, algemeen directeur van CSII. "Op grond van de mondiale visie van Tickets.com, haar succes in markten wereldwijd, en internationale ervaring met de Olympische Spelen, verwachten we dat onze joint venture voor beide partijen uiterst vruchtbaar zal zijn."

Tickets.com heeft internationale kantoren in Australië en het Verenigd Koninkrijk voor verkoop, ondersteuning en technische diensten, en aanvullende kaartverkoopkantoren in Nederland, Duitsland, Italië, Hongkong en Singapore. De opening van een joint venture kantoor in Peking is gepland in het eerste kwartaal van 2008 voor verkoop, ondersteuning en technische diensten.

Over CSII

China Sports Industry International, een coöperatieve durfonderneming onder het algemene staatssportbestuur van China, is een internationaal en professioneel bedrijf dat zich bezighoudt met diverse zakelijke activiteiten op het gebied van sport.

Dankzij haar mondiale visie, inzicht in de branche, nauwkeurige marktpositionering en professionele houding, is CSII in staat betrouwbare en professionele adviezen te bieden aan klanten in binnen en buitenland. CSII spant zich ervoor in de leidende positie van het bedrijf te handhaven door introductie van prominente buitenlandse sportevenementen en door het opzetten van professionele sportmerken met eigen internationale eigendomsrechten.

Over Tickets.com

Tickets.com is een vooraanstaande leverancier van oplossingen voor kaartverkoop voor evenementen en levert haar diensten aan duizenden locaties voor sport en amusement. Tickets.com is een dochter van MLB Advanced Media, LP, het interactieve media- en internetbedrijf van Major League Baseball.

Contactpersoon voor de pers:
    Noord-Amerika                          Azië-Oceanië
    Michael Martinez                       Ian English