TNO introduceert Farcast TV, een tv-kanaal opgezet met uw mobiele telefoon

13 Feb, 2007, 08:15 GMT Van TNO Voedling

$codeDebug.log("output array of get country targets countryT

DELFT, Nederland, February 13 /PRNewswire/ -- TNO heeft vandaag de introductie aangekondigd van Farcast TV, waarmee iedereen zijn eigen televisiekanaal kan beginnen vanaf zijn eigen mobiele telefoon. Farcast TV is gebaseerd op Farcast, het content adaptatieplatform van de nieuwe generatie. Met Farcast TV kunnen consumenten hun eigen tv-kanaal opzetten met content afkomstig van mobiele toestellen. Farcast TV kan opgenomen worden in elke weblog of website waardoor die voor bezoekers veel interessanter wordt.

Farcast TV levert website-beheerders een paar regels code die ze kunnen opnemen in hun website. De consument kan filmpjes vanaf de telefoon naar het tv-kanaal sturen via MMS of via speciale toepassingen. TV-kanaalbeheerders kunnen klanten uitnodigen bij te dragen aan het tv-kanaal of ze kunnen zelfs hun kanaal voor iedereen openstellen. Het Farcast-platform kan alle soorten video's verwerken.

Farcast transcodeert, bewaart, verwerkt en distribueert content in alle populaire formaten voor mobiel en internet. Het omvat functionaliteit voor abonnementen (content-eigenaar en klant), beveiligd beheer van content, transcodering en levering (push en pull). Het uiterst betrouwbare platform kan worden verkocht als een integrale of een hosted oplossing. Farcast kan ook naadloos worden geïntegreerd in architecturen op basis van IMS of SIP, waardoor nieuwe samengestelde media-toepassingen ontstaan die het produceren en delen van multimedia-content bevorderen.

Applicaties die tot nu toe zijn ontwikkeld op het Farcast-platform zijn Farcast Reporter, Farcast AudioLink en FeedMe!. Farcast Reporter stelt journalisten in staat nieuws, beeld, audio en video te publiceren via hun mobiel waarbij GPS-coördinaten worden meegezonden. Farcast AudioLink stuurt regelmatig bulletins met het laatste nieuws in audiobestanden naar mobieltjes van abonnees. Farcast FeedMe! biedt webloggers de mogelijkheid hun blogs mobiel te maken. Bezoekers van de weblog kunnen hun mobiele nummer invullen en ze ontvangen dan steeds het nieuwste weblogbericht.

"Farcast TV is een volgende stap naar het samenvoegen van telecommunicatie, internet en media. Het verandert de manier waarop gebruikers televisie ervaren, ze kijken er niet alleen meer naar, ze creëren het," aldus Robert Westers, productmanager van Farcast. Met de combinatie van het Farcast-platform en Farcast-applicaties stellen we mediabedrijven en exploitanten in staat hun concurrentiepositie te versterken door wereldwijde trends te ondersteunen zoals "gebruiker-gegenereerde content", "semantisch web" en "cross-media".

Farcast TV zal worden gedemonstreerd op het 3GSM World Congress in Barcelona in Hal 1, Stand F14, van 12 tot 15 februari 2007.

Over Farcast

Farcast van TNO is een content adaptatieplatform van de volgende generatie. Het ondersteunt applicaties waarmee gebruikers multimediale content kunnen beheren en delen waar en wanneer ze maar willen, ongeacht het formaat of apparaat. Farcast transcodeert, bewaart, beheert en distribueert content in alle web- en mobiel-formaten. Applicaties omvatten Farcast Reporter, Farcast AudioLink en Farcast FeedMe! evenals Farcast TV.

Ga voor meer informatie naar www.tno.nl/farcast

BRON TNO Voedling