Toonaangevende faxserver softwarepakketten gebruiken Brooktrout voor verbinding met VoIP-netwerken

16 Feb, 2005, 20:51 GMT Van Brooktrout Technology, Inc.

DALLAS, HIMSS CONFERENCE, STAND 6571, February 16 /PRNewswire/ --

- TR1034 platform maakt integratie met VoIP-netwerken mogelijk

Brooktrout Technology, Inc., een toonaangevende leverancier van producten voor media processing en oproepbesturing, kondigde vandaag aan dat verschillende toonaangevende verkopers van faxserver software, waaronder Biscom, Captaris, Copia, FaxBack, Faxcore, Fenestrae en Omtool nu real-time fax-over-IP ondersteunen op Brooktrouts TR1034(TM) reeks intelligente faxkaarten. Dit betekent dat bedrijven die hun spraak- en gegevensnetwerk naar een Cisco IP-omgeving hebben gemigreerd, hun faxverkeer nu via IP kunnen laten lopen door Brooktrouts succesvolle TR1034 te implementeren met faxserver software van een uitgebreid aanbod van verkopers van faxservers.

De intelligente TR1034 faxkaart biedt faxmogelijkheden zowel via PSTN als via VoIP. Dit stelt de investeringen veilig van bedrijven die van plan zijn nu een faxoplossing te installeren voor hun bestaande PSTN-netwerk en naar IP te migreren als hun behoeften veranderen, want zij kunnen dezelfde intelligente faxkaart en software gebruiken.

"Bedrijven die van plan zijn naar een IP-gebaseerd netwerk om te schakelen, raden we ten stelligste aan om een technologie te kiezen die met hun huidige bestaande netwerken werkt en niet achterhaald raakt als ze in de toekomst naar IP-gebaseerde netwerken omschakelen," aldus Jurgen Stephan, vice president van Global Marketing van Captaris. "Door een oplossing te kiezen van Brooktrout en Captaris, kunnen onze klanten gebruik maken van de betrouwbaarheid, de veiligheid en de bewezen performantie van Brooktrouts faxplatform, of hun netwerk nu via PSTN of via IP werkt, nu of in de toekomst."

"Een Fenestrae/Brooktrout IP-faxoplossing stelt de investeringen van de klanten veilig door ze de mogelijkheid te geven een oplossing te kopen die nu op een PSTN-fax loopt en om naar IP te migreren als hun IT-behoeften veranderen," zei Jennifer Hewlette, Global Marketing Manager, Fenestrae. "Bovendien betekent de volledige serverintegratie van Fenestrae dat organisaties de waarde van hun bestaande IT-investering ook optimaal kunnen benutten, omdat gebruikers rechtstreeks van hun huidige desktopcomputers faxberichten kunnen verzenden en ontvangen - er is geen bijkomende software voor nodig."

"Bij Omtool leveren we systemen voor de elektronische uitwisseling van documenten en software die de documentrouting versnelt, de verwerking en de levering vereenvoudigt, de kosten vermindert en zorgt voor een uitwisseling en archivering van elektronische en afgedrukte documenten die aan alle regelgevingen voldoet," zei Thaddeus Bouchard, CTO van Omtool. "Onze ondersteuning voor Brooktrouts real-time fax-over-IP platform biedt onze klanten een real-time levering en dezelfde betrouwbaarheid en bevestiging die ze verwachten van hun PSTN-faxoplossingen, wat met name erg belangrijk is voor onze klanten in de wettelijke sector."

Of de faxen nu in real-time verstuurd zijn via de PSTN of via IP, Brooktrouts bewezen T.30 implementatie blijft het hart van elke faxverbinding. Om de aflevering elke keer te garanderen, zelfs voor oproepen tussen twee IP-eindgebruikerstoestellen die op het T.38 protocol steunen, is een goede T.30 implementatie vereist. Brooktrout staat erom bekend dat ze een van de beste T.30 protocol implementaties hebben die vandaag op de markt verkrijgbaar zijn, als resultaat van meer dan 10 jaar ervaring in de ontwikkeling en de ondersteuning van intelligente faxkaarten die geïnstalleerd worden in verschillende soorten bedrijven en service provider omgevingen.

Bovendien is David Duehren, medeoprichter en CTO van Brooktrout Technology, de voornaamste editor en auteur die meewerkte aan de T.38 real-time fax-over-IP protocol specificatie en werd Brooktrouts T.38 technologie overgenomen door Ricoh, een toonaangevende leverancier van faxtoestellen. Voor bijkomende informatie over T.38 kunt u Brooktrouts witboek over dit onderwerp downloaden op: http://www.brooktrout.com/whitepapers/pdf/fax_over_ip.pdf

Over Brooktrout Technology

Brooktrout Technology is een toonaangevende leverancier van producten voor media processing, netwerkinterface, oproepbesturing en signaalbewerking die de ontwikkeling mogelijk maken van toepassingen, systemen en diensten voor zowel het New Network(TM) ("packet-based") en het traditionele telefoonnetwerk (TDM). Onze strategie bestaat erin om een partnership aan te gaan met onze klanten en om nauw met hen samen te werken om hun levering van nieuwe toepassingen en diensten te helpen versnellen, om hun bestaande activiteiten te vergroten en om uit te breiden naar nieuwe markten. Voor bijkomende informatie, surf naar http://www.brooktrout.com. Brooktrout Technology is een dochtermaatschappij van Brooktrout, Inc. (Nasdaq: BRKT).

Brooktrout, Brooktrout Technology, New Network, en TR1034 zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Brooktrout, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.

Contactpersonen:
     Michelle Liro                    Lida Joly
     +1-781-433-9525                  +32-2-658-0190
     mliro@brooktrout.com             ljoly@brooktrout.com

Website: http://www.brooktrout.com

BRON Brooktrout Technology, Inc.