Traditionele bloemencorso in Seefeld geeft voorproefje van het EK Voetbal

07 Aug, 2007, 10:32 BST Van Olympiaregion Seefeld

SEEFELD IN TIROL, Austria, August 7 /PRNewswire/ --

- Tijdens het 39ste bloemencorso in Seefeld stond het komende EK in het middelpunt. Hotel Post & warenhuis Albrecht waren bijzonder blij met de overwinning, die via een "tovenaar met de bal" het gouden doelpunt binnenhaalden.

De 120.000 verwerkte Dahlia's gingen niet onopgemerkt voorbij aan de15.000 bezoekers van het hoogtepunt van deze zomerse manifestatie in de Olympiaregion Seefeld. De fantasierijke "Euro 2008" praalwagens maakten duidelijk dat de Region zich perfect voorbereidt op het komende EK Voetbal: Voor gastland Zwitserland stond de Matterhorn met de beide Euro-mascottes Trix en Flix aan de start en het motief van gastland Oostenrijk liet het publiek grinniken: Een rood-witte slak met het motto " in slakkengang naar Euro". En het motief van het EK Voetbal in Duitsland werd niet alleen door doorgewinterde voetbalfans met enthousiasme ontvangen: "Kaiser" Franz Beckenbauer werd door de Olympiaregion Seefeld het veld in gestuurd. Het veel te grote shirt van het Nederlandse nationale elftal met het opvallende opschrift "Tirol08" verbeeldde EK-deelnemer Nederland.

"Om het EK onderwerp te maken van het bloemencorso van dit jaar lag voor de hand. Eens te meer kunnen we laten zien dat het thema voetbal voor de Olympiaregion Seefeld al lange tijd een grote rol speelt, bijvoorbeeld als voetbaltrainingskamp. Wij hebben op dit gebied al bijna 20 jaar ervaring. Bekende elftallen, zoals Dynamo Kiev of Olympiakos Piraeus, zijn intussen al stamgasten geworden. Wij verheugen ons natuurlijk bijzonder op Euro 2008. Door de centrale ligging is de Olympiaregion bij uitstek een ideale plaats van waaruit wedstrijden in de stadions in Oostenrijk en Zwitserland kunnen worden bezocht.", aldus Markus Tschoner, manager van de Olympiaregion Seefeld.

Picture-download: http://www.ots.at/redirect.php?blumencorso

Voor nadere inlichtingen: