Triple play services stimuleren aanvaarding van carrier-grade ethernet in Europa

16 Nov, 2004, 10:00 GMT Van Riverstone Networks, Inc.

BRUSSEL, België, November 16 /PRNewswire/ --

- Riverstone's keynote address op de Lightspeed Metro Ethernet Conference onderzoekt de vraagstukken en mogelijkheden die zich voordoen in de nieuwste generatie services over het ethernet

David Ginsburg, vice-president marketing en productmanagement bij Riverstone Networks Inc. (Pink Sheets: RSTN.PK), gaf vandaag de keynote address op de Lightspeed Metro Ethernet Conference en zei dat de groeiende populariteit van next generatie business en services aan huis, zoals video-on-demand en e-learning, Europese serviceproviders sneller de op MPLS-gebaseerde ethernettechnologie doet aanvaarden.

Ginsburg sprak tot vooraanstaande serviceproviders uit België en zei: "Met behulp van MPLS vormt de huidige carrier-grade ethernettechnologie de basis voor de felbegeerde triple play services door serviceproviders in staat te stellen rendabele spraak-, video- en dataservices te leveren met de hoge kwaliteit van dienstverlening die hun klanten verwachten." Hij zei vervolgens dat het gebruik van MPLS en VPLS via het ethernet de enige oplossing is die de nodige toepasbaarheid, betrouwbaarheid en rendabiliteit biedt voor triple play services en noemde de bestuurbaarheid en de ontwikkeling van nieuwe services, zoals video-on-demand, voorbeelden van de doeltreffendheid van het ethernet.

Ginsburg's voordracht, "Deploying the Triple Play", schetste ook hoe het ethernet zich ontwikkeld had van een technologie die zich beperkte tot zakencomplexen of zakelijke dienstverlening in steden tot een technologie die de infrastructuur vormt voor de nieuwste generatie carrier consumentenservices. "Het ethernet is volwassen geworden," zei hij. Bijgevolg verwacht hij dat de investering van carriers in de infrastructuur van het ethernet in de komende tien jaar de investering als onderdeel van de ontwikkeling van de ATM en Frame Relay in de negentiger jaren zal evenaren of overtreffen.

Ginsburg, auteur van verscheidene boeken over informatienetwerken, is met de Lightspeed Metro Ethernet Conference onderweg van Londen naar Parijs via Frankfurt en Brussel. De conferentie biedt senior besluitvormers van vooraanstaande plaatselijke en regionale carriers, serviceproviders en ondernemingsorganisaties in West-Europa de mogelijkheid om gratis van 's werelds grootste autoriteiten over de netwerkkwesties van vandaag te horen.

Riverstone Networks, Inc. (RSTN.PK) is een toonaangevende provider van carrier-class oplossingen voor metro ethernet-netwerken van de nieuwste generatie. Riverstone's stedelijke routers en provisioning-oplossingen verschaffen het gebruiksgemak, de rendabiliteit en de flexibiliteit die carriers nodig hebben om aan de eisen voor IP-netwerken van hun klanten ter ondersteuning van spraak-, video- en dataservices te kunnen voldoen. Riverstone stelt als enige carriers in staat om homogene services aan te bieden over bestaande rendabele netwerken en nieuwe gebruiksmogelijkheden van het ethernet.

Contactpersoon Riverstone:

Amy Huitt
     Riverstone Networks
     +1-408-878-6918
     ahuitt@riverstonenet.com

Contactpersoon agentschap:
     Lucy Meacher
     Fleishman Hillard
     +1-44-(0)-207-395-7048
     meacherl@fleishman.com

Website: http://www.riverstonenet.com

BRON Riverstone Networks, Inc.