TVSL S.A. en liquidation (voorheen SBS Broadcasting S.A.): Aandeelhouders van voormalig SBS Broadcasting S.A. worden eraan herinnerd het formulier met de valutakeuze terug te sturen indien ze Amerikaanse dollars wensen te ontvangen bij de liquidatieverrekening

27 Okt, 2005, 17:55 BST Van TVSL S.A. (formerly SBS Broadcasting S.A.)

LUXEMBURG, October 27 /PRNewswire/ -- Zoals eerder aangekondigd bereidt TVSL S.A. en liquidation (voorheen SBS Broadcasting S.A.) de uitkeringen van de opbrengst voor van zijn onlangs voltooide activaverkoop en bepaalde andere bedragen aan aandeelhouders en optiehouders van het voormalige SBS. De registratiedatum voor de liquidatieverrekening is 18 oktober 2005, de sluitingsdatum van de activaverkoop. Elke aandeelhouder van het voormalige SBS op de registratiedatum heeft recht op de liquidatieverrekening. Op basis van de factoren beschreven in de aandeelhouderscirculaire van 1 september 2005 zal de liquidatieverrekening naar verwachting 46 euro per aandeel bedragen.

Elke aandeelhouder op de registratiedatum zal een formulier met betrekking tot de valutakeuze hebben ontvangen of hun bank of tussenpersoon zal contact hebben opgenomen om te informeren naar de keuze voor Amerikaanse dollars in plaats van euro's bij de liquidatieverrekening. Ten behoeve van de aandeelhouders zal TVSL (het voormalige SBS)elke aandeelhouder van het voormalige SBS op de registratiedatum de mogelijkheid aanbieden het equivalent in Amerikaanse dollars te ontvangen in plaats van het eurobedrag bij de liquidatieverrekening. Voor aandeelhouders die hiervoor kiezen zal het eurobedrag worden omgerekend in Amerikaanse dollars op een marktprijs verkregen door TVSL (netto van uitgaven van de omzetting van euro's in Amerikaanse dollars). Aandeelhouders worden eraan herinnerd dat, indien ze de liquidatieverrekening wensen te ontvangen in Amerikaanse dollars, ze het formulier met de valutakeuze moeten invullen en terugsturen zodat dit voor 2 november 2005 binnen is, of ze moeten reageren op de instructies van hun bank of tussenpersoon zodat de bank of tussenpersoon de valutakeuze voor deze datum kan doorgeven. Aandeelhouders die euro's willen ontvangen hoeven geen actie te ondernemen.

Aandeelhouders die zich na 18 oktober hebben laten registreren hebben geen recht op de liquidatieverrekening van het voormalige SBS. Aandeelhouders die na 18 oktober 2005 aandelen in het voormalige SBS hebben gekocht of zich na 18 oktober 2005 hebben laten registeren als aandeelhouder zullen een regeling moeten treffen met de houders van deze aandelen op de registratiedatum om zo een deel van de opbrengst van de liquidatieverrekening te ontvangen.

Indien aandeelhouders vragen hebben in verband met de liquidatieverrekening, kunnen ze contact opnemen met Georgeson Shareholder, de informatieverstrekker, via een van de volgende telefoonnummers:

Georgeson Shareholder
    Kosteloos in de Verenigde Staten: +1-866-328-5441
    Banken en tussenpersonen: +1-212-440-9800
    Bellers in Europa: 00-800-5555-6666

Op de toekomst gerichte verklaringen

De verklaringen in dit persbericht betreffende de timing en het verwachte bedrag voor de liquidatieverrekening zijn op de toekomst gericht. De timing en het bedrag van de liquidatieverrekening kunnen veranderen. Voor informatie betreffende factoren die de timing en het bedrag van de verrekening aan de aandeelhouders en de betalingen aan optiehouders kunnen beïnvloeden kunt u de aandeelhouderscirculaire, die beschikbaar is op de website van het voormalige SBS op www.sbsbroadcasting.com, raadplegen.

Voor meer informatie kunt u www.sbsbroadcasting.com bezoeken.

BRON TVSL S.A. (formerly SBS Broadcasting S.A.)