Twee verzekeringsorganisaties roepen nieuw onderzoeksprogramma in het leven

14 Jun, 2004, 14:00 BST Van International Insurance Society, Inc.

NEW YORK en GENÈVE, June 14 /PRNewswire/ -- The Geneva Association (Zwitserland) en The International Insurance Society, Inc. (New York, VS), twee educatieve groepen zonder winstoogmerk, hebben een nieuw op de verzekeringssector gericht onderzoeksprogramma in het leven geroepen dat bedoeld is om kwalitatief hoogstaand praktisch onderzoek te verrichten met betrekking tot courante vraagstukken in de branche.

Volgens Patrick Liedtke, Secretary General van The Geneva Association, en Patrick Kenny, President en Chief Executive Officer van de International Insurance Society, is het de bedoeling met het nieuwe programma te voorzien in de behoefte van de verzekeringssector aan onderzoek met betrekking tot niet-theoretische kwesties die de dagelijkse bedrijfsvoering op een praktisch niveau direct beïnvloeden.

"In de verzekeringssector zien wij vaak eminent theoretisch onderzoek; het is echter de bedoeling van dit programma om ons te concentreren op enkele praktische vraagstukken, waarmee het bedrijfsleven overal ter wereld zich dagelijks geconfronteerd ziet, zoals het kapitaalrisico, verzekeringscyclussen en kwesties op het gebied van de wetgeving," aldus de twee heren. Het onderzoek zal worden gepresenteerd tijdens het jaarlijkse congres van de International Insurance Society, wat in 2005 in Hongkong plaatsvindt. Het onderzoek zal tevens in druk verschijnen in een speciaal nummer van The Geneva Papers on Risk and Insurance - Issues and Practice.

Het onderzoek wordt ondersteund door de twee organisaties en door American International Group (AIG), Starr Foundation (VS); Partner Re (Bermuda); en Kyobo Life (Korea). Elk jaar worden uitmuntende bijdragen beloond met prijzen tot en met USD 10.000.

The Geneva Association is de leidinggevende onderzoeksorganisatie en wordt ondersteund door de particuliere verzekeringsbranche in de vorm van het actief lidmaatschap van 80 chief executives (het wettelijk voorgeschreven maximum) van de grootste bedrijven overal ter wereld. De International Insurance Society is de grootste organisatie van haar soort in de verzekeringssector en bestaat wereldwijd uit ongeveer 800 executives. De activiteiten van de Society bestaan onder meer uit jaarlijkse congressen, cursussen en onderscheidingen, zoals de Insurance Hall of Fame.

Zie voor verdere informatie over het onderzoeksprogramma: http://www.IISonline.org of http://www.genevaassociation.org.

BRON International Insurance Society, Inc.