Uit onderzoeksresultaten reisbeoordelingswebsite Zoover blijkt: "Belgische vakantieganger vindt Polen minst gastvrij"

26 Nov, 2009, 18:50 GMT Van Zoover International B.V.

UTRECHT, November 26 /PRNewswire/ -- Het gastvrijheids onderzoek van vakantiewebsite http://www.zoover.be , waarbij duizenden mensen hun stem uitgebracht hebben, toont aan in welk land Belgische vakantiegangers de meest gastvriendelijke behandeling krijgen. Uit de resultaten komt naar voren, dat Turkije met grote meerderheid verkozen is tot het meest gastvrije vakantieland. Zwitserland scoort het slechtst met een score van 3% van het totaal aantal stemmen. Deelnemers aan het onderzoek konden een keuze maken uit een selectie van populaire Europese vakantielanden.

Eén op de drie Belgen verkiest Turkije tot meest gastvrije bevolking

Uit de selectie van populaire Europese vakantielanden, heeft de Belg zijn voorkeur uitgesproken voor de Turkse bevolking wanneer het gaat om gastvrijheid. Opvallend is dat Turkije in het onderzoek een grote voorsprong heeft op de andere landen. Turkije is door 32% van de stemmers uitgeroepen tot meest gastvrij, terwijl Duitsland en Spanje op gepaste afstand volgen met 'slechts' 16% en 14% van de stemmen.

Zwitserland scoort slecht

De Belgische resultaten wijzen uit, dat de gastvrijheid van de Poolse bevolking verre van goed is in vergelijking met die van de Turken. Met een percentage van 3% van de stemmen kan geconcludeerd worden, dat Belgen tijdens een vakantiebezoek de Zwitserse bevolking als minst gastvrij zien. Ook Zweden, Polen en Denen staan niet bekend om hun gastvrijheid met een score van 4% in de Belgische onderzoeksresultaten.

De resultaten

Turkije 32%
    Duitsland 16%
    Spanje 14%
    Italië 13%
    Frankrijk 10%
    Denemarken 4%
    Polen 4%
    Zweden 4%
    Zwitserland 3%

Over Zoover.be

http://www.Zoover.be is een onafhankelijke en gratis vakantiewebsite waarop vakantiebestemmingen en accommodaties worden beoordeeld. Zoover is naast Nederland ook actief in België, Frankrijk, Spanje, Portugal, Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden, Groot-Brittannië, Verenigde Staten, Polen, Oostenrijk, Zwitserland en Turkije.

BRON Zoover International B.V.