Uitslag sportsites EK 2008 landen - Derde plaats voor Nederland!

19 Jun, 2008, 15:28 BST Van WatchMouse

UTRECHT, Het Nederland, June 19 /PRNewswire/ -- WatchMouse, leider op het gebied van prestatiemonitoring, heeft de populairste websites van de landen die meedoen aan het EK 2008 onderzocht. WatchMouse geeft elke website een prestatie-index (SPI) op basis van de fouten, de snelheid (laadtijd) en de beschikbaarheid van de site. Hieruit blijkt dat Frankrijk, Spanje en Nederland de beste sportsites hebben. Een mogelijke teleurstelling voor sportfans in Turkije: de populairste sportsites van hun land komen als slechtste uit de bus, vooral door de lange laadtijden.

Voor het onderzoek probeerden de controlestations van WatchMouse elke vijf minuten op de homepage van de populairste sportsite van het land te komen. Met 100% beschikbaarheid, geen fouten en een laadtijd van minder dan 4 seconden scoorde de Franse site "http://www.lequipe.fr" www.lequipe.fr het best met een uitzonderlijk lage SPI van 203. De Spaanse site "http://www.marca.com" www.marca.com werd nipt tweede voor de Nederlandse site "http://www.vi.nl" www.vi.nl. Van de 16 gecontroleerde sites werden alleen bij het Turkse "http://spor.ekolay.net" spor.ekolay.net en de Oostenrijkse site "http://www.krone.at/sport" www.krone.at/sport ernstige "gebruikersproblemen" vastgesteld.

Mark Pors, CTO bij WatchMouse: "We zijn blij dat uit het onderzoek blijkt dat veel landen die meedoen aan het EK 2008 goed functionerende sportsites hebben. We hopen dat we bij de verdere monitoring een verbetering in de Turkse sportsites zullen zien, net zoals bij hun team in de wedstrijd van afgelopen zondag!"

Sportsites van de EK 2008 landen:

Score Land             Site                            SPI

Frankrijk    http://www.lequipe.fr                     203

Spanje       http://www.marca.com                      478

Nederland    http://www.vi.nl                          488

Kroatië      https://sportskenovosti.hr                653

Duitsland    http://www.sportbild.de                   657

Italië       http://www.gazzetta.it                    767

Zwitserland  http://www.blink.ch/sport                 785

Tsjechië     http://www.sportovninoviny.cz             838

Griekenland  http://www.sport24.gr                    1000

Zweden       http://www.aftonbladet.se/sportbladet    1051

Polen        http://www.sport.pl                      1169

Rusland      http://www.russiatoday.ru/sports         1275

Portugal     http://www.abola.pt                      1214

Roemenië     http://www.gsp.ro                        1486

Oostenrijk   http://www.krone.at/sport                2041

Turkije      https://spor.ekolay.net                  2796

Sinds we zijn begonnen met controleren op 11 juni 2008 probeert elke 5 minuten een van de WatchMouse controlestations de homepage van alle 16 sites te laden. Sites moeten binnen 4 seconden zonder fouten zijn geladen. De SPI die WatchMouse voor elke site heeft berekend is een combinatie van de fouten, snelheid (laadtijd) en beschikbaarheid. Een SPI van minder dan 1000 geeft aan dat de site goed functioneert, een SPI tussen 1000 en 1999 is nog acceptabel, maar een score boven de 2000 duidt op ernstige problemen voor bezoekers aan de site.

Een compleet resultatenoverzicht van het EK 2008 onderzoek vindt u op: " "http://www.watchmouse.com/de/SPI/2008/performance_EURO08_sites.php" http://www.watchmouse.com/SPI/2008/performance_EURO08_sites.php" "http://www.watchmouse.com/SPI/2008/performance_EURO08_sites.php" http://www.watchmouse.com/SPI/2008/performance_EURO08_sites.php

Over WatchMouse

Met de monitoringdiensten van WatchMouse kunnen bedrijven eenvoudig de prestaties van hun websites in de gaten houden. WatchMouse heeft duizenden klanten in meer dan 70 landen en voert de controles uit vanaf meer dan 25 locaties en netwerken over de hele wereld (zie: " "http://www.watchmouse.com" http://www.watchmouse.com" "http://www.watchmouse.com" www.watchmouse.com)

BRON WatchMouse