UNIBETON en iCrete tekenen samenwerkingsverband voor schone technologie

19 Jan, 2009, 17:52 GMT Van iCrete Van ,UNIBETON Ready Mix

ABU DHABI, Verenigde Arabische Emiraten en LOS ANGELES, January 19 /PRNewswire/ --

- UNIBETON, de grootste en technisch meest geavanceerde betonproducent in de Verenigde Arabische Emiraten, gaat het iCrete-systeem gebruiken in alle 22 fabrieken in de regio.

- iCrete, een vooraanstaand bedrijf in schone technologie, gaat de beste en meest geavanceerde betonmix die op dit moment verkrijgbaar is, leveren om te voorzien in de unieke behoeften van de regio op het gebied van duurzaamheid, kracht, bewerkbaarheid en lage koolstofuitstoot.

- UNIBETON levert beton aan een aantal van de grootste bouwprojecten uit de regio, waaronder het beroemde Jumeirah Palm Island, de aluminiumfabriek van de Emiraten, de Khalifa-haven, de fundering van een toren van 1 km hoog in Dubai, de toren voor sjeik Mohamed Bin Zayed Al Nahyan in Abu Dhabi, de Sheikh Zayed Bridge ontworpen door de prijswinnende architect Zaha Hadid, en vele andere grote projecten in de VAE.

iCrete, een vooraanstaand bedrijf in schone technologie en 's werelds nummer één in beton, en Ready Mix van UNIBETON, één van de grootste betonproducenten in de Arabische Golf, maakten vandaag een exclusieve licentie-overeenkomst bekend. De overeenkomst houdt in dat UNIBETON, de grootste betonproducent in de Verenigde Arabische Emiraten met het hoofdkantoor in Abu Dhabi, het systeem van iCrete gaat gebruiken in zijn 22 fabrieken in deze regio.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20080729/LATU051LOGO)

Juan Carlos Terroba, algemeen directeur van iCrete, zei: "We zijn erg verheugd over het feit dat de grootste betonproducent in de Verenigde Arabische Emiraten het iCrete-systeem gaat gebruiken voor zijn klanten in de Golf. UNIBETON heeft een reputatie van kwaliteit en vaardigheid hoog te houden als brancheleider in deze regio. De landen in de Samenwerkingsraad van de Golf zijn begonnen aan een van de opmerkelijkste en belangrijkste bouwcampagnes in de geschiedenis. UNIBETON staat centraal in deze beweging. De gedurfde projecten bouwen verder op ontwikkelingen in de bouw en infrastructuur van de 21ste eeuw.

Dr. Jawaharal Gangaramani, directeur en uitvoerend voorzitter van de Al Fara'a Integrated Construction Group, welke de Ready Mix van UNIBETON bezit, zegt: "We zullen erop toezien de landen van dit gebied te voorzien van de technisch meest geavanceerde, duurzaamste, en milieuvriendelijkste bouwtechnieken ter wereld die op dit moment verkrijgbaar zijn. We zijn erg blij de handen ineen te mogen slaan met een wereldwijd bedrijf als iCrete dat kwaliteitssystemen en geavanceerde technieken gebruikt om de productie en het gebruik van beton significant te transformeren en te optimaliseren."

Het iCrete-systeem optimaliseert ontwerp en productie van beton met het oog op kwaliteit en duurzaamheid. De productie van Portlandcement - het meest voorkomende bindmiddel in beton - staat wereldwijd op de tweede plaats als het gaat om de industriële productie van kooldioxide; alleen de verbranding van koolwaterstoffen staat hierboven. Het productie-optimalisatiesysteem van iCrete kan de cementbehoefte, en hiermee de koolstofvoetafdruk van een project behoorlijk omlaag brengen.

UNIBETON produceert jaarlijks ruim vier miljoen kubieke meter beton en is de belangrijkste leverancier van beton aan verschillende grote bouwprojecten uit de regio, waaronder het beroemde Jumeirah Palm Island, de aluminiumfabriek van de Emiraten, de Khalifa-haven, de fundering van een toren van 1 km hoog in Dubai, de toren voor sjeik Mohamed Bin Zayed Al Nahyan in Abu Dhabi, de Sheikh Zayedbrug ontworpen door de prijswinnende architect Zaha Hadid, en vele andere grote projecten in de VAE.

Over iCrete

iCrete levert schone technologie voor geavanceerde betonproductiesystemen aan de bouwindustrie. De missie van iCrete is het verhogen van de standaard voor winstgevendheid, standaardisatie en milieubewustzijn in de bouw- en betonindustrie. De kern van de activiteiten van iCrete is het licentiëren van het iCrete-systeem, een oplossing voor mixontwerp en -kwaliteit voor betonproducenten die een revolutie teweegbrengt in de wijze waarop betonmixen en voorgegoten beton wereldwijd worden samengesteld, geproduceerd en gebruikt. U kunt onze website bezoeken op http://www.icrete.com.

Over UNIBETON

UNIBETON Ready Mix, met het hoofdkantoor in Abu Dhabi, VAE, en onderdeel van de Al Fara'a Group of Companies, is de grootste, technisch meest geavanceerde, en capabele leveranciers van betonmixen in het Midden-Oosten. U kunt de website van UNIBETON Ready Mix bezoeken op http://www.UNIBETONrm.com.

CONTACTEN

Voor iCrete