Unieke tweecomponenten zool in de nieuwe schoenen van het Zweedse Arbesko

10 Sep, 2013, 14:00 BST Van Arbesko

ÖREBRO, Zweden, September 10, 2013 /PRNewswire/ --

De Zweedse fabrikant van professioneel veiligheidsschoeisel, Arbesko, heeft een nieuwe zool, genaamd SoftGrip, ontwikkeld en introduceert het in vier nieuwe modellen. De zool is een tweecomponenten zool en geeft extreem goede grip, maar is toch zacht en comfortabel. Twee van de nieuwe modellen hebben zijden van een ventilerend polyamide net, waardoor u letterlijk dwars door de schoen heen kunt kijken.

Nieuwe tweecomponenten zool - SoftGrip

Het werkelijk revolutionaire aspect van de nieuwe modellen van Arbesko is de nieuwe zool SoftGrip. Het is een tweecomponenten zool met polyurethaan, PU, op de bovenzijde voor elasticiteit en comfort. De buitenzool is gemaakt van TPU, thermoplastisch urethaan, wat duurzaamheid en een geweldige grip geeft. SoftGrip is ontwikkeld door Arbesko.

• SoftGrip doet exact wat de naam doet vermoeden, zowel comfort als grip bieden, zegt Peter Snensson, Business Manager bij Arbesko. U kunt een traditionele buitenzool er moeilijk mee vergelijken, zowel in grip als comfort. SoftGrip is van een nieuwe generatie.

Scandinavisch ontwerp geeft u keuze in zowel veilige als koele schoenen

Om de voet zowel te koelen als te beschermen, zijn de zijden van Arbesko's nieuwe modellen 380 en 384 gemaakt van een ventilerend polyamide net, tot op de zool. Dit zorgt ervoor dat er lucht onder de voetholte kan komen. De andere nieuwe modellen, 381 en 383 zijn zwaarder, maar nog steeds koel dankzij de voering van luchtig en vochttransporterend gaas.  Naast de aluminium teenkap, die ook beschikbaar is in 380 en 384 modellen, zijn de 381 en 383 uitgerust met zachte metaalvrije penetratiebescherming. Dankzij Arbesko kunt u koel blijven, ongeacht welk beschermingsniveau uw werkplek van uw schoenen vraagt.

Ontwikkeld en gefabriceerd in Zweden

Arbesko is een Zweeds familiebedrijf dat is opgericht in 1839 met hun ontwikkeling en fabricage in Zweden. Het bedrijf doet continu aan onderzoek en ontwikkeling, wat de afgelopen jaren verder is geïntensiveerd. Het resultaat van hun ontwikkeling is de nieuwe SoftGrip en de X-40 inlegzool die tot 40% veerkrachtiger is. Alle vier nieuwe modellen worden geleverd met de X-40 inlegzool voor extra comfort.

Download hier afbeeldingen van hoge resolutie van de Arbesko 380, met ventilerend polyamide net tot op de zool: http://files.arbesko.com/browse/1_produktbilder_product_images/helpar_doublepair__tryck_print/ARBESKO_380.psd

Voor verdere informatie kunt contact met ons opnemen
Peter Svensson, +46-019-30-66-08, peter.svensson@arbesko.se
Martin Ruist, +46-0739-32-12-62, press@arbesko.se