Union Bancaire Privée breidt uit in opkomende markten met twee belangrijke benoemingen

06 Apr, 2010, 12:58 BST Van UBP - Union Bancaire Privee

GENÈVE, April 6, 2010 /PRNewswire/ -- Vandaag kondigde Union Bancaire Privée aan dat men Eli Koen en Mathieu Nègre in dienst heeft genomen als medeverantwoordelijken voor Emerging European Equities (opkomende Europese aandelen). Voorheen waren ze actief bij Fortis Investments.

'We zijn blij Eli en Mathieu te mogen verwelkomen', zei Richard Wohanka, algemeen directeur van Asset Management and Alternative Investments bij UBP. 'We geloven sterk in opkomende markten en Eli en Mathieu brengen een ongeëvenaarde ervaring met zich mee in opkomende Europese en Turkse aandelen.' UBP vindt dat de meeste institutionele investeerders niet genoeg investeren in aandelen en obligaties en bouwt gestaag aan zijn mogelijkheden en fondsen op deze terreinen. Door de komst van Eli Koen en Mathieu Nègre kan de bank zijn cliënten toegang bieden tot sommige van de snelst groeiende Europese markten en hen voordeel laten behalen uit de sterke banden die het duo gesmeed heeft met de plaatselijke bedrijfssector. Eli Koen heeft zeventien jaar ervaring in de Turkse aandelenmarkt en Mathieu Nègre beheert sinds 2001 opkomende Europese fondsen.

'Succesvol investeren in deze regio vereist échte toewijding en een ondernemersmentaliteit. Dat is precies wat UBP aanbiedt en we kijken er in naam van onze cliënten naar uit om daar belangrijke activiteiten te ontwikkelen', vertelde Eli Koen verder nog.

Noot voor de redactie

Union Bancaire Privé (UBP) is gevestigd in Geneve en één van de meest vooraanstaande particuliere banken in Zwitserland. De bank is actief op het gebied van vermogensbeheer voor zowel particuliere klanten als instellingen, en heeft een zeer goede jaarbalans. Op 31 december 2009 had de bank meer dan 75 miljard Zwitserse franken (53 miljard euro) aan activa in zijn beheer. UBP heeft wereldwijd ongeveer 1200 mensen in dienst op 20 locaties en biedt een grote verscheidenheid aan producten en innovatieve investeringsoplossingen, zowel in traditioneel als alternatief vermogensbeheer, met als doel goed renderende investeringsobjecten te vinden en de doelstellingen van zijn klanten te verwezenlijken.

Contactpersoon:

Jérôme Koechlin, Hoofd Communicatie