Vale: Openbare emissie van aandelen

11 Jun, 2008, 01:59 BST Van Companhia Vale do Rio Doce

RIO DE JANEIRO, Brazilië, June 11 /PRNewswire/ --

Hierbij maakt Companhia Vale do Rio Doce (Vale) bekend dat het hoger management op 26 mei 2008 een voorstel heeft goedgekeurd en deze zal indienen aan de Raad van Bestuur omtrent een openbare emissie van gewone aandelen en preferente aandelen van klasse A met een maximale waarde van US$ 15 miljard, inclusief het aanbod en elke uitoefening van de greenshoe-optie van de inschrijver.

De implementatie van de emissie is onderhevig aan de goedkeuring van de Raad van Bestuur van Vale en van de Braziliaanse regulator, Comissao de Valores Mobiliarios (CVM), en aan de heersende voorwaarden in wereldwijde kapitaalmarkten. Indien en wanneer de emissie is bevestigd, zal Vale op het gepaste tijdstip informatie omtrent de details ervan bekendmaken.

Als de emissie wordt afgerond, zal de netto opbrengst gebruikt worden voor algemene bedrijfsdoeleinden, waaronder de financiering van het programma voor organische groei gebaseerd op een investeringsplan van US$ 59 miljard, strategische aankopen en een grotere financiële flexibiliteit.

Vale meldt verder dat het op dit moment niet bezig is met een onderhandeling over een strategische aankoop.

Dit bericht vormt geen aanbod tot de aankoop van effecten.

Website: http://www.cvrd.com.br

BRON Companhia Vale do Rio Doce