Veiligheid in bad

26 Okt, 2007, 16:59 BST Van Villeroy & Boch AG

RODEN en UTRECHT, Nedeland, October 26 /PRNewswire/ --

- UCOSAN: Veiligheidsactie over risico's bij een zware val in bepaalde badkuipen

Veiligheid vormt een belangrijk onderdeel van de hoge eisen die Villeroy & Boch-dochter Ucosan bv in Roden aan haar producten stelt. Daarom informeren wij u uit voorzorg over de volgende veiligheidsactie:

Bij vroegere versies van bepaalde badkuipmodellen van het materiaal Quaryl(R) kan een zware val onder ongunstige omstandigheden leiden tot een materiaalbreuk. De oorzaak ligt bij zeer hoge, plaatselijke drukbelastingen, die bijvoorbeeld door een knie of elleboog kunnen ontstaan bij een val in een lege badkuip. In enkele uitzonderlijke gevallen zijn daarbij ook snijwonden ontstaan, die medisch behandeld moesten worden. Het betreft hier oudere Quaryl-badkuipen die vooral onder de naam 'Ucosan' maar ook onder de naam 'Villeroy & Boch' werden verkocht.

Het risico blijft beperkt tot hierboven beschreven uitzonderlijke gevallen. Het normale baden en douchen is ook in de betreffende badkuipen zonder gevaar mogelijk. "Ondanks het geringe risico op materiaalbreuk, vinden wij het belangrijk de klant uit voorzorg te informeren", zegt Ton Kooijman, Zone Director Sales & Marketing Netherlands & Italy van Villeroy & Boch AG: "Alle belangrijke informatie over de veiligheidsactie kunnen de consumenten en marktpartijen, zoals winkeliers en monteurs, vinden in advertenties, persberichten en op het internet."

Voor de huidige productie van Quaryl-badkuipen bestaat het hierboven genoemde risico niet. Ook hier geldt echter, zoals bij ieder ander bad, dat de gebruikelijke zorgvuldigheid tegen uitglijden in bad in acht genomen moet worden.

Via het gratis telefoonnummer 0 800 02 00 073 kunt u de klantenservice bereiken, die uitgebreid over de risico's en oplossingen adviseert. Daar en op internet onder http://www.quaryl.com is ook een complete lijst van de betreffende badkuipmodellen te vinden.

Bij vragen om nadere inlichtingen:

International Press Office
    fischerAppelt Kommunikation München GmbH