Verdere Europese uitbreiding RealArcade door distributie naar vooraanstaande mediabedrijven

18 Okt, 2005, 00:00 BST Van RealArcade

SEATTLE en LONDEN, October 17 /PRNewswire/ --

- Portals in België, Frankrijk en Nederland bieden RealArcade casual games aan

RealNetworks(R), Inc. (Nasdaq: RNWK), marktleider in downloadbare casual games voor de pc, heeft vandaag drie nieuwe distributiedeals aangekondigd, waarmee ze hun handel in casual games in Europa enorm uitbreiden. Belgacom Skynet's Arena 51, de beroemde gaming portal in België, RTL.FR, een van Europa's meest vooraanstaande televisie-, radio- en productiemaatschappijen, en ilse.NL, een vooraanstaand Nederlands mediabedrijf zullen op hun eigen online webportals RealArcade games aanbieden.

'Over de hele wereld zijn vooraanstaande portals constant op zoek naar boeiende inhoud die klanten steeds opnieuw naar hun site zullen trekken - en onze uitgebreide casual games catalogus is ontworpen om dat te bieden,' zei Marco Menato, Vice-president, Consumentendiensten Europa. 'RealArcade biedt Europese partners honderden casual game titels met een brede aantrekkingskracht, makkelijke speelwijze, speltitels in de lokale taal, en uitzonderlijke waarde voor hun abonnees.'

Met meer dan 320 downloadbare games, meer dan 100 online webbased games, en een unieke registratieservice, is RealArcade de meest vooraanstaande partner voor portals en internetproviders die op zoek zijn naar casual games voor hun website.

'We zijn blij dat we klanten van Download.nl toegang kunnen bieden tot RealArcade,' zegt Sander Remans, Entertainment Manager, Ilse Media, Nederland. 'Dit is een belangrijke stap binnen ons plan om de catalogus van de digitale entertainment winkel van Download.nl uit te breiden en kwaliteitsgames van de bovenste plank aan te bieden. Klanten van Download.nl hebben nu meer keus om al hun wensen op het gebied van entertainment, games en muziek te vervullen. Hierdoor kunnen klanten van Download.nl uren plezier hebben voor een heel redelijke prijs.'

Als vooraanstaande games service voor mobiele apparatuur en computerapparatuur biedt Real downloadbare games aan miljoenen klanten door heel Europa. Europese breedband providers in Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk werken nu samen met Real om uitstekende service te bieden, en elektronische versies van klassieke bord-, puzzel- en kaartspellen aan te bieden met geweldige titels als Zuma Deluxe, Feeding Frenzy en Scrabble Download Editie. Ga voor meer informatie naar www.realarcade.com.

Over RealArcade

RealArcade biedt consumenten een leuke, unieke en fascinerende manier om PC games te ontdekken, te kopen en te spelen - ze brengen een grote collectie games en diensten samen in één eenvoudige omgeving. RealArcade biedt de mogelijkheid om games te spelen voor je ze koopt en biedt op die manier toegang tot de beste downloadbare games (titels zoals Super Collapse II, Diamond Mine en Red Ace Squadron), gratis online webgames, breedband games, en PDA games. Door geïntegreerde spelhandleidingen, messageboards en gebruikersratings kunnen RealArcade gebruikers hun games makkelijker en met meer kennis spelen. RealArcade herkent en beheert ook CD titels uit de detailhandel en bekende shareware games, waardoor gebruikers slechts één plek op hun computer hoeven te hebben voor hun games. Door functies als download- en installatiebeheer, automatische check van systeemeisen en geïntegreerde E-commerce wordt het kopen en spelen van games een leuke, makkelijke en betrouwbare ervaring voor consumenten. RealArcade is gratis te verkrijgen op: www.RealArcade.com.

Over RealNetworks, Inc.

RealNetworks, Inc. is de meest vooraanstaande ontwikkelaar van digitale mediadiensten en mediasoftware, waaronder de bekroonde Rhapsody(R) Internet jukebox service en RealPlayer(R), de eerste digitale mediaspeler waarin het vinden, indelen, kopen, afspelen en beheren van digitale audio- en videobestanden geïntegreerd werden in één product. Consumenten kunnen audio/video programmering vinden en beleven op http://www.real.com. Hier kunnen zij tevens de consumentensoftware van RealNetworks downloaden. Omroepen, netwerkbeheerders, mediabedrijven en ondernemingen gebruiken de producten en diensten van RealNetworks om digitale media voor computers, mobiele telefoons en elektronische consumentenapparatuur te ontwikkelen en af te leveren. De systemen van RealNetworks en informatie over het bedrijf zijn te vinden op: http://www.realnetworks.com.

NOOT: RealNetworks, RealOne, Rhapsody en RadioPass zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van RealNetworks, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van de respectieve eigenaren.

Website:  http://www.realnetworks.com

BRON RealArcade