Verizon Business Introduceert Denial of Service Security Diensten in Europa

06 Feb, 2007, 08:00 GMT Van Verizon Business

READING, England, February 6 /PRNewswire/ --

- Diensten Stellen Bedrijven in Staat Hun Netwerken Beter Te Beschermen Tegen Cyberaanvallen en Virussen

Verizon Business heeft haar aanbod op het gebied van Denial of Service (DoS) security uitgebreid naar elf Europese landen. Voorheen was deze dienst alleen beschikbaar in de Verenigde Staten. De op netwerk gebaseerde Verizon DoS Defense Mitigation diensten helpen wormen en virussen te ontdekken en bestrijden, waardoor netwerken soepel blijven werken. Schadelijk verkeer wordt onderschept en gestopt nog voor deze het netwerk van klanten bereikt en daar schade kan aanrichten.

Het aantal DoS aanvallen blijft ieder jaar groeien in aantal, regelmaat en complexiteit. Omdat de boosdoeners zich specifiek richten op websites, die zij overladen met besmette data, zijn ze niet langer beschikbaar voor bezoekers van de site en komt de continuïteit van de betreffende organisaties in het gedrang.. Aanvallen die vanuit verschillende computers op meerdere locaties worden uitgevoerd - de zogenoemde distributed denial of service attacks (DDoS) - kunnen extreem lastig zijn om te verhelpen.

"Verizon DoS Defense combineert onze ervaring in het beheren van een van de meest uitgebreide, wereldwijde IP netwerken met onze leidende kennis over bedreigingen en beveiliging," zegt Roberta Mackintosh, director of international product voor Verizon Business.

Verizon DoS Defense Mitigation is vanaf heden beschikbaar in België, Denmarken, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Spanje, Zweden, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. Er zijn plannen om later dit jaar de DoS diensten ook uit te rollen in Azië en Australië/ Nieuw Zeeland, Canada en Latijns-Amerika.

De diensten zijn ideaal voor grote, zichtbare organisaties die behoefte hebben aan bescherming tegen hoogst verwoestende cyber aanvallen. Het stelt klanten met grote host sites in staat hun missie kritische gegevens te beschermen. Voor DoS Defense Mitigation klanten biedt Verizon Business een aparte service: een speciale SLA waarin Verizon garandeert 15 minuten nadat een aanval is geconstateerd in te grijpen.

Over Verizon Business

Verizon Business, onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ), is een leidende leverancier van geavanceerde ICT-oplossingen aan grote bedrijven en overheidsklanten wereldwijd. Met de combinatie van ongeëvenaard wereldwijd bereik van het netwerk, geavanceerde technologie en professionele dienstverlening, levert Verizon Business innovatieve en naadloze zakelijke oplossingen aan klanten over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op www.verizonbusiness.com.

VERIZON'S ONLINE NEWS CENTER: Verizon persberichten, speeches en biografieën van bestuursleden, mediacontacten, video en beelden van hoge kwaliteit, en overige informatie zijn beschikbaar op Verizon's News Center op het Internet op www.verizon.com/news. Op het News Center kunt u zich inschrijven voor automatische ontvangst van persberichten per e-mail.

Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële

tekst verwijzen wij graag naar ons originele Engelstalige bericht.

Web site: http://www.verizonbusiness.com

BRON Verizon Business