Verizon Business lanceert IP Trunking in Europa

17 Mei, 2006, 02:43 BST Van Verizon Business

READING, Engeland en STOCKHOLM, Zweden, May 17 /PRNewswire/ --

Verizon Business kondigde vandaag de lancering aan van Verizon IP Trunking. Het sleutelelement van de nieuwe Verizon VoIP portfolio werd bekendgemaakt op VON Europe 2006, en de service werd ontwikkeld voor organisaties die reeds een IP- PBX-VoIP oplossing hebben ingezet. IP Trunking biedt connectiviteit met het Verizon VoIP netwerk samen met een dienstenpakket, wat klanten in staat stelt om de kosten te drukken, aangezien ze de verschillende faciliteiten niet langer afzonderlijk moeten aanschaffen en beheren.

IP Trunking koppelt een IP-PBX platform aan het gegevensnetwerk van het bedrijf en aan het openbare spraaknetwerk via een enkele IP-verbinding. Het product wordt geleverd vanuit dezelfde VoIP architectuur als Verizon IP Integrated Access en Verizon Hosted IP Centrex, waardoor Verizon klanten die op verschillende locaties werken een mix van verschillende diensten kan aanbieden, die allemaal vanuit dezelfde interface worden beheerd, en waarvoor hetzelfde dialing plan wordt gebruikt.

Verizon IP Trunking is momenteel beschikbaar voor trial bij klanten in het VK, Frankrijk, Duitsland, Nederland, België en de VS en zal in het tweede semester van 2006 verder worden uitgebreid over Europa (Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Spanje, Zweden en Zwitserland). Er wordt van start gegaan met Cisco Call Manager 4.1.3, waarna bijkomende platforms zoals Call Manager Express en Avaya Communication Manager 3 worden toegevoegd in het derde trimester van 2006.

"Met Verizon IP Trunking, krijgen ondernemingen met IP-PBXs eindelijk verbinding via een enkele, carrier-klasse geconvergeerde IP-toegangslijn voor zowel intern spraakverkeer als verkeer naar externe bestemmingen," aldus Roberta Mackintosh, directeur van de afdeling internationale producten bij Verizon Business. "Verizon breidt inderdaad uit naar externe bestemmingen vauit het netwerk zodat een onderneming niet in spraaknetwerkverbindingen hoeft te investeren en deze niet hoeft te configureren en beheren. Een bijkomend voordeel is dat elk probleem wat betreft noodoproepen en juiste voorstelling van het telefoonnummer worden aangepakt door een carrier met een uitgebreide ervaring op het gebied van spraakverkeer."

Verizon Business

Verizon Business, een onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ), is een toonaangevende leverancier van geavanceerde oplossingen voor de communicatie- en informatietechnologie (IT) voor grote private en publieke bedrijven wereldwijd. Door de combinatie van onovertroffen wereldwijd netwerkbereik met geavanceerde technologie en professionele dienstencapaciteiten, levert Verizon Business innovatieve en naadloze zakelijke oplossingen voor klanten over de hele wereld. Voor verdere informatie kunt u surfen naar www.verizonbusiness.com.

VERIZON NIEUWSCENTER ONLINE: Nieuwsberichten van Verizon, toespraken en biografieën van het management, mediacontacten, beelden en video van hoge kwaliteit en nog meer informatie zijn terug te vinden bij het Verizon Nieuwscenter op het internet op www.verizon.com/news. Bezoek het Nieuwscenter om de laatste nieuwsberichten via e-mail te ontvangen en registreer voor aangepaste automatische ontvangst van de Verizon nieuwsberichten.

Website: http://www.verizonbusiness.com

BRON Verizon Business