Verizon Business lanceert VoIP Gateway Service voor groothandelsmarkt

17 Mei, 2006, 02:24 BST Van Verizon Business

READING, Engeland en STOCKHOLM, Zweden, May 17 /PRNewswire/ --

- SIP-gebaseerde VoIP-oplossing laat internationale partners toe om pakketgebaseerde telefonieproducten en -diensten snel op de markt te brengen

Verizon Business kondigde vandaag aan dat er een wereldwijde VoIP Gateway Service beschikbaar is voor de groothandels. Deze service wordt geleverd door de business unit International Partner Solutions (IPS) van Verizon Business en laat groothandelsklanten toe om volledige IP Telephony tot PSTN trunking diensten en wereldwijde beëindiging van oproepen aan te bieden via een enkelvoudige, schaalbare oplossing. Dit heeft enkele voordelen tot gevolg: lagere operationele kosten, lagere eigendomskost, concurrerende groothandelsprijzen en toegang tot Verizons netwerk en partnerrelaties.

Met de geplande netwerkgateways in 12 Europese landen (en VS gateways in 45 metrozones) biedt de VoIP Gateway Service de groothandelsklanten wereldwijde mogelijkheden, waardoor ze een concurrentievoordeel krijgen ongeacht het niveau van hun deskundigheid. Of de klanten nu netwerkgebaseerde of netwerkonafhankelijke VoIP service providers zijn, ze kunnen zowel hun eigen kapitaalinvesteringen in VoIP-gebaseerde netwerkapparatuur en het bekroonde netwerk en de ervaring van Verizon Business optimaal benutten om innovatieve voice- en andere IP-gebaseerde oplossingen te leveren. De service is gebaseerd op Session Initiation Protocol (SIP), een standaard signaleringsprotocol om interactieve communicatie op te starten, waaronder voice. SIP wordt beschouwd als de betere standaard in de industrie.

"Als één van 's werelds grootste groothandel service providers voor VoIP-oplossingen kunnen we onze groothandelsklanten net dat extraatje meer geven dat ze nodig hebben om zaken te kunnen doen in de groeiende VoIP-markt," verduidelijkt Henrik Liungman, marketing director, Verizon Business IPS. "De IPS-eenheid van Verizon Business combineert onze jarenlange deskundigheid als traditionele PSTN-operator met de bewezen prestaties van ons IP-netwerk. De lancering van de wereldomvattende VoIP-gatewayservice verstevigt onze positie binnen de groothandelsmarkt aanzienlijk en biedt onze klanten een service die ongeëvenaard is wat betreft schaalbaarheid en keuze.

Liungman zegt tot besluit: "Onze VoIP Gateway Service is gebouwd op één van 's werelds grootste privé IP backbones en is toonaangevend voor de industrie. Onze groothandelspartners weten dat ze echt innovatieve VoIP-services kunnen leveren en dat ze met een wereldwijde partner werken die niet alleen betrouwbaar is en de kwaliteit levert die nodig is voor VoIP-oplossingen, maar ook een uitgebreide ervaring heeft."

Verizon Business

Verizon Business, een onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ), is een toonaangevende leverancier van geavanceerde oplossingen voor de communicatie- en informatietechnologie (IT) voor grote ondernemingen en overheden wereldwijd. Door de combinatie van een onovertroffen wereldwijd netwerkbereik met geavanceerde technologie en professionele dienstencapaciteiten, levert Verizon Business innovatieve en naadloze zakelijke oplossingen voor klanten over de hele wereld. Voor meer informatie surft u naar www.verizonbusiness.com.

VERIZONS NIEUWSCENTRUM ONLINE: Nieuwsberichten van Verizon, toespraken en biografieën van het management, mediacontacten, beelden en video in hoge kwaliteit en andere informatie zijn beschikbaar bij Verizons Nieuwscentrum op het internet op www.verizon.com/news. Bezoek het Nieuwscentrum om nieuwsberichten per e-mail te ontvangen en registreer voor aangepaste automatische aanlevering van nieuwsberichten van Verizon.

Website: http://www.verizonbusiness.com

BRON Verizon Business