Verizon Business Levert Geavanceerde Communicatiediensten Aan Queen Elizabeth II Conference Centre in Londen

17 Okt, 2006, 09:00 BST Van Verizon Business

READING, Engeland, October 17 /PRNewswire/ --

- Spraak- en Datadiensten Maken VoIP en Virtuele Conferentiediensten in Britse Overheidsinstantie Mogelijk

Verizon Business kondigde vandaag de succesvolle implementatie aan van op IP gebaseerde spraak- en datacommunicatiesystemen in het Queen Elizabeth II Conference Centre (QEIICC) in Londen, Groot-Brittannië. Het QEICC gebruikt IP Integrated Access, onderdeel van Verizon Business' wereldwijde VoIP-diensten. Hiermee worden niet alleen de huidige geavanceerde conferentiefaciliteiten ondersteund, maar kan het centrum in de toekomst ook publieke en private communicatiediensten uitbreiden.

Het QEIICC, een conferentie- en tentoonstellingscentrum in het hart van Westminster, Londen, is een uitvoerend orgaan van de recent opgerichte Department for Communities and Local Government en één van de eerste overheidsinstanties die haar spraakdiensten in een voice-over-Internet-protocol (VoIP) systeem migreert. Het centrum is regelmatig gastheer van belangrijke organisaties uit de publieke en private sector, zoals de Confederation of British Industry, de California Institute of Technology en de Russian Business Federation.

Verizon Business' wereldwijde IP-diensten voeden een diversiteit aan hoogwaardige communicatiediensten voor standhouders en het grote publiek, inclusief videoconferentiediensten en internetdiensten met hoge bandbreedte, beschikbaar in het internetcafé van het centrum en draadloze hotspots.

Het QEIICC heeft Verizon Business als IP-partner gekozen vanwege zijn VoIP-portfolio en het niveau van klantenservice. Richard Battersby, ICT-manager van QEIICC's, legt uit: "Verizon Business levert al acht jaar standaard IP-diensten en wij hebben altijd een zeer betrouwbare service ontvangen. Toen we besloten om een complete VoIP-oplossing te installeren hadden, twijfelden we niet over de uitbreiding van de samenwerking. We zijn trots op onze reputatie van leverancier van innovatieve, op technologie gerichte, oplossingen op het gebied van conferenties en evenementen. We vertrouwen erop dat we dankzij onze samenwerking met Verizon Business kosteneffectieve en technologisch geavanceerde diensten kunnen leveren waardoor we ons concurrentievoordeel behouden."

Mike Hamilton, head of government sales van Verizon Business, zegt: "Als innovatieve overheidsinstantie heeft het QEIICC leidende technologie nodig om aan de communicatiediensten van haar klanten tegemoet te kunnen komen. We vertrouwen erop dat de IP-oplossing van Verizon Business het centrum voorziet in de huidige en toekomstige conferentiebehoeften zodat de instantie een leidende rol in haar markt kan blijven vervullen."

Verizon Business heeft de succesvolle migratie van telefoongesprekken van en naar het QEIICC in augustus 2006 voltooid.

About Verizon IP Integrated Access

Verizon IP Integrated Access offers a fully managed service that allows customers to manage their IP evolution. Delivered via Verizon Business' Private IP service using multi-protocol label switching (MPLS), or over a Verizon dedicated Internet access circuit, IP Integrated Access is implemented directly in the access and IP network, and can greatly limit the need for a customer to expend capital. The traditional customer PBX is kept in place, with Verizon Business simply enabling inbound and outbound voice routing over the existing IP dedicated or PIP access network without the requirement for PBX changes, LAN upgrades or end-user re-training.

About The Queen Elizabeth II Conference Centre

The Queen Elizabeth II Conference Centre (QEIICC) was opened by Her Majesty the Queen in 1986. The Centre is a premier purpose-built venue in a prestigious location in the heart of London. The QEIICC is an executive agency of the Department of Communities and Local Government (DCLG) and is uniquely situated against the stunning backdrop of Big Ben, Westminster Abbey, The Houses of Parliament and The London Eye.

The QEIICC has four main auditoria, seven conference rooms and over 20 smaller meeting rooms across seven floors, catering for events from 40 to 1,000 delegates in plenary session and 3,000 in total capacity.

The Centre is renowned for the experience and professionalism of its staff, the quality and reliability of its services, its high level of security and use of leading-edge technology.

It is fully air-conditioned and is one of the most IT intelligent buildings in the UK with a built-in wireless network, in-house audio-visual services and webcasting, plus an on-line conference service.

The cuisine is provided by Leith's and the in-house production facilities by Interface, both of which offer an outstanding service tailored to fulfill individual requirements.

The majority of The QEIICC's business is private sector, whether corporate or association business. In the last 2005/06 financial year, over 400 events were held at the Centre. The Centre recorded a turnover of GBP10,845 million during this period - over a three percent increase on last year. The results are a record for the Centre and represented the third consecutive year of strong financial growth.

About Verizon Business

Verizon Business, a unit of Verizon Communications (NYSE: VZ), is a leading provider of advanced communications and information technology (IT) solutions to large business and government customers worldwide. Combining unsurpassed global network reach with advanced technology and professional service capabilities, Verizon Business delivers innovative and seamless business solutions to customers around the world. For more information, visit www.verizonbusiness.com.

VERIZON'S ONLINE NEWS CENTER: Verizon news releases, executive speeches and biographies, media contacts, high quality video and images, and other information are available at Verizon's News Center on the World Wide Web at www.verizon.com/news. To receive news releases by e-mail, visit the News Center and register for customized automatic delivery of Verizon news releases.

Web site: http://www.verizonbusiness.com

BRON Verizon Business