Verizon Business Levert Volledig Beheerd Wereldwijd Netwerk Aan Elopak

18 Okt, 2006, 14:00 BST Van Verizon Business

READING, England, October 18 /PRNewswire/ --

- Managed Private IP-Netwerk Voor Wereldwijd Leider op het Gebied van Verpakkingen Verhoogt Kostenefficiëntie met 25 Procent

Verizon Business kondigt vandaag de succesvolle uitrol aan van een uitgebreide Managed Private IP-netwerk voor Elopak. Het bedrijf is actief op het gebied van verpakkingen en is de uitvinders van karton. Elopak heeft 40 kantoren in Europa, Noord-Amerika, Azië en het Midden-Oosten die met elkaar verbonden zijn met behulp van een managed Verizon Business MPLS-netwerk. Door de communicatie-infrastructuur in een single managed platform onder te brengen, is de kostenefficiëntie van Elopak's netwerk tot met 25 procent verhoogd.[1]

Elopak heeft wereldwijd meer dan 2500 mensen op verschillende locaties. Het aantal werknemers per locatie verschilt sterk, met op sommige plaatsen slechts twee of drie werknemers. Alle werknemers vertrouwen voor hun dagelijkse werkzaamheden op applicaties en communicatiemiddelen die vanuit de Elopak-hoofdkantoren in Noorwegen en Noord-Amerika gehost worden. De betrouwbaarheid en beschikbaarheid van communicatietoegang tot deze hubs is daarom van essentieel belang voor het bedrijf.

Verizon Business heeft een volledige hosted en managed service voor Elopak geïmplementeerd. Hierdoor kan de organisatie zich concentreren op het bereiken van haar strategische zakelijke doelstellingen in plaats van zich druk te maken over mogelijke technische problemen en onderhoud. Daarnaast heeft Verizon Business ervoor kunnen zorgen dat toegang tot deze hubs op verschillende manieren mogelijk is, toegesneden op de behoeften en kosten van iedere locatie. Zo is er voor de kleinere Elopak-locaties DSL en voor de grotere locaties Ethernet en glasvezel met hoge bandbreedte aangelegd.

Bjørn H. Moshuus, corporate IT director van Elopak, legt uit: "Elopak heeft belangrijke locaties in drie continenten; communicatie met de meer afgelegen locaties is altijd een uitdaging geweest door slechte betrouwbaarheid, kosten en gebrek aan bereik. De IP-oplossing van Verizon Business heeft ons een essentiële, betrouwbare en veilige verbinding gebracht, waardoor we ons op zaken kunnen richten in plaats van ons druk te maken over verbindingen.

Al onze werknemers, zowel mobiele werkers in afgelegen gebieden als zij die werken in de grote of kleine kantoren, kunnen nu profiteren van een gelijke verbinding van hoge kwaliteit. Dit, in combinatie met de transparantie en kostenefficiëntie van de Verizon Business-oplossing, is van onschatbaar belang voor het succes van onze organisatie."

John Irvine, vice president of international marketing van Verizon Business, zegt: "Elopak is een boeiend merk om mee te werken en wij zijn blij dat wij hun wereldwijde aanwezigheid kunnen ondersteunen met ons uitgebreide IP-netwerk. Ons geavanceerde portfolio van data- en spraakoplossingen zorgt ervoor dat alle medewerkers van Elopak wereldwijd effectief kunnen werken, als één virtueel team, waardoor Elopak een leidend bedrijf kan blijven."

About Elopak

At the centre of Elopak's well established range of packaging solutions is the Pure-Pak carton, the world's first paperboard carton.

Based in Norway, and wholly owned by the Ferd Group (one of Norway's largest privately owned industrial groups) Elopak is continually modifying its packaging expertise to match changing world demands for packaged food. Elopak's business is to break new ground at every level of packaging; processing standards, food science, logistics analysis, packaging concepts, all alongside a total systems approach which uniquely characterizes Elopak's contribution to the world of packaging.

Half a century of continuous development sees a truly global corporation operating on every continent. With in depth penetration through a network of market units and associates in more than 40 countries and customers in over 100, the Elopak Group seeks to bring its international expertise and product technology to new markets.

About Verizon Business

Verizon Business, a unit of Verizon Communications (NYSE: VZ), is a leading provider of advanced communications and information technology (IT) solutions to large business and government customers worldwide. Combining unsurpassed global network reach with advanced technology and professional service capabilities, Verizon Business delivers innovative and seamless business solutions to customers around the world. For more information, visit www.verizonbusiness.com.

VERIZON'S ONLINE NEWS CENTER: Verizon news releases, executive speeches and biographies, media contacts, high quality video and images, and other information are available at Verizon's News Center on the World Wide Web at www.verizon.com/news. To receive news releases by e-mail, visit the News Center and register for customized automatic delivery of Verizon news releases.

[1] Bron: Elopak, gebaseerd op kostenbesparingen in vergelijking met huidige netwerk

Web site: http://www.verizonbusiness.com

BRON Verizon Business