Verizon Business onthult brede portfolio van VoIP oplossingen voor de internationale markt

17 Mei, 2006, 02:05 BST Van Verizon Business

$codeDebug.log("output array of get country targets countryT

READING, Engeland en STOCKHOLM, Zweden, May 17 /PRNewswire/ --

- Nieuwe producten zorgen voor een simpele en efficiënte manier van transitie voice- en dataservice

Verizon Business onthulde vandaag een brede portfolio van VoIP-oplossingen voor de internationale markt die klanten wereldwijd een simpele en efficiënte manier verschaft om hun voice- en dataservice om te schakelen naar IP-technologie. Omdat de diensten over beheerde netwerken worden aangeboden in plaats van over het publieke internet, kunnen de klanten profiteren van de lage kosten, de aanbiedingen en de voordelen van de productiviteit van VoIP zonder te hoeven inleveren op de betrouwbaarheid en de kwaliteit die zij verwachten van de traditionele zakelijke telefonie.

Het uitgebreide pakket aan oplossingen, aangekondigd op VON Europe 2006, voegt zowel Hosted IP Centrex, IP Trunking en Managed IP PBX, als een verbeterd IP Integrated Access product toe aan de Verizon VoIP portfolio. Bovendien heeft Verizon Business een wereldwijde VoIP Gateway Service gelanceerd voor de groothandel met haar International Partner Solution businessonderdeel.

De Verizon VoIP portfolio bevat een reeks aan IP communicatieoplossingen voor ondernemingen die willen overschakelen naar een andere manier van zaken doen. Palais de Congres de Paris, het vermaarde conventiecentrum in Parijs, is één klant die al de vruchten plukt van Verizon VoIP. Het bedrijf wilde een VoIP-oplossing implementeren om de voice- en datanetwerken samen te brengen en de applicaties voor zakelijke telefonie uit te breiden, om zo het meeste uit haar bestaande op TDM-gebaseerde PBX architectuur te halen. IP Integrated Access heeft bewezen een ideale eerste stap naar convergentie te zijn.

"Na een ervaring van meer dan vier jaar met hoge kwaliteit voice-service en meer dan een jaar IP-service bij Verizon Business, hebben wij besloten om door te gaan met onze samenwerking op het gebied van omschakelen naar een volledige VoIP oplossing", zei Thierry Vaneycke, belast met telecom en audiovisuele zaken bij het Palais des Congres. "De Verizon VoIP-oplossing biedt ons een flexibele aanpak van het netwerk door ons bestaande PBX te gebruiken, geeft ons meer mogelijkheden door het gebruik van IP zonder veranderingen aan onze huidige infrastructuur, terwijl wij de zegeningen tellen van VoIP voor ons bedrijf. Wij weten dat wij kunnen migreren naar elke vorm van VoIP-oplossing, variërend van een geconvergeerde IP-netwerk voor een IP PBX infrastructuur tot een volledige door Verizon beheerde IP PBX of Centrex oplossing, voor al onze sites".

John Irvine, vice president international marketing bij Verizon Business, zei: "Onze brede VoIP portfolio is erg sterk in zijn mogelijkheden om communicatie-infrastructuren van klanten wier sites geografisch gezien wijdverspreid zijn te reorganiseren. Wij weten dat één formaat niet voldoet en staan daarom onze klanten terzijde bij de omschakeling naar een geconvergeerde IP-omgeving, in hun eigen tempo en op hun eigen manier. Met onze nieuwe portfolio kunnen wij de klanten helpen om de complexiteit van het inzetten en het werken met VoIP-service te vergemakkelijken, terwijl de traditionele dwangmatigheid van migreren naar een geconvergeerde IP-omgeving wordt geëlimineerd".

De portfolio, uniek in zijn mogelijkheden en zijn volledige interoperabiliteit, is in de Verenigde Staten al bekroond, o.a. met de Innovation Award 2005 van Network Magazine US.

Over Verizon IP Integrated Access

Verizon IP Integrated Access, het eerste element van de Verizon VoIP portfolio dat in 2005 werd gelanceerd, biedt klanten de mogelijkheid om hun IP-ontwikkeling zelf te beheren. Het pakket wordt geleverd via de Private IP-service van het bedrijf door gebruik te maken van het multi-protocol label switching (MPLS) of over een door Verizon aangeboden toegangscircuit. Het pakket biedt een volledig beheerde service die direct geïmplementeerd wordt op het toegangs- en het IP-netwerk, zonder extra kosten voor de klant. De traditionele PBX blijft behouden waarbij Verizon Business eenvoudig in staat wordt gesteld de inkomende en uitgaande voice-routing te versturen over de bestaande IP- of PIP- toegangsnetwerk zonder aanpassingsvereisten voor PBX, LAN-upgrades of een opfriscursus voor de eindgebruiker.

Verbeteringen portfolio en geografische expansie voor ondernemingen

Verizon is het IP Integrated Access product aan het verbeteren door extra support voor Basic Rate Interfaces, zodat de PBX in het huidige product Primary Rate Interfaces ondersteunt. Een andere verbetering op het lokale niveau omvat Legal Interception, een Europese aftapregeling uit 1995, op de Duitse markt, waarbij de regionale wettelijke voorschriften in acht worden genomen. Meer verbeteringen die voor de tweede helft van 2006 gepland staan omvatten o.a. de toevoegingen van DSL en Ethernettoegang tot de portfolio.

Behalve deze verbeteringen bevatten de op VON bekend gemaakte Nieuwe diensten:

- IP Trunking - verbindt een IP PBX platform met het datanetwerk van de
      onderneming en met het algemene netwerk door gebruik te maken van één
      IP aansluiting
    - Hosted IP Centrex - een robuuste voice service, vol mogelijkheden en
      breed inzetbaar, ontdaan van een innovatief platvorm, hosted en beheerd
      door Verizon Business
    - Managed IP PBX - biedt een volledig beheerde IP PBX service, op maat
      gesneden naar de persoonlijke eisen van een onderneming

De plannen voor uitbreiding van het geografische bereik van de sleuteldiensten in de Verizon VoIP portfolio zullen eind 2006 gereed zijn voor 18 landen wereldwijd en ondersteunen administratieve en gebruikersinterfaces in de lokale taal. Deze landen zijn o.a. het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Nederland, België, Oostenrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Spanje, Zweden, Zwitserland, Australië, Zuid-Afrika en de Verenigde Staten.

Groothandel VoIP Gateway Service

De wereldwijde VoIP Gateway Service, die op de markt wordt gebracht door Verizon's International Partner Solutions businessonderdeel, geeft klanten uit de groothandel de mogelijkheid om IP-telefonie aan te bieden op het publieke telefoonnet; trunkingservice en globale beëindiging van bellen via één enkele afgemeten oplossing. De daaruit voortvloeiende voordelen zijn lagere operationele en eigendomskosten, concurrerende groothandelprijzen en, uiteraard, toegang tot het netwerk van Verizon en haar partners.

Verizon Business

Verizon Business, een onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ), is een toonaangevende leverancier van geavanceerde oplossingen voor de communicatie- en informatietechnologie (IT) voor grote klanten bij ondernemingen en overheden wereldwijd. Door de combinatie van een onovertroffen wereldwijd netwerkbereik met geavanceerde technologie en professionele dienstencapaciteiten, levert Verizon Business innovatieve en naadloze zakelijke oplossingen voor klanten over de hele wereld. Bezoek voor meer informatie http://www.verizonbusiness.com .

VERIZONS NIEUWSCENTRUM ONLINE: Nieuwsberichten van Verizon, toespraken en biografieën van het management, mediacontacten, beelden en video in hoge kwaliteit en andere informatie zijn beschikbaar bij Verizons Nieuwscentrum op het wereldwijde web op http://www.verizon.com/news. Bezoek het Nieuwscentrum om nieuwsberichten per e-mail te ontvangen en registreer voor aangepaste automatische aanlevering van nieuwsberichten van Verizon.

Web site: http://www.verizonbusiness.com

BRON Verizon Business