Verizon Business rondt overname Cybertrust af

09 Jul, 2007, 06:01 BST Van Verizon Business

BASKING RIDGE, New Jersey, July 9 /PRNewswire/ --

- Concurrentie overtroffen om wereldwijd marktleider op het gebied van informatiebeveiliging te worden

Met de voltooiing van haar eerder aangekondigde overname van Cybertrust is Verizon Business uitgegroeid tot de belangrijkste leverancier van managed security-diensten aan zakelijke en overheidsklanten overal ter wereld.

Verizon Business biedt nu ongeëvenaarde mogelijkheden en wereldwijd bereik, gesteund door een gecombineerd bestand van meer dan 1.100 beveiligingsprofessionals in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, het Midden-Oosten en de Asia-Pacific-regio.

De klanten van Verizon Business en het voormalige Cybertrust kunnen direct profiteren van de combinatie van de bedrijfsactiva, producten, professionele diensten en werknemers van beide bedrijven, die voor een verbeterde kracht en efficiëntie van de Verizon Business Security Solutions-organisatie zorgt. Met ingang van vandaag hebben de klanten van elk bedrijf toegang tot een geïntegreerde beveiligingsportefeuille, aangeboden onder het merk "Verizon Business Security Solutions powered by Cybertrust".

"In een mobiele economie waarin elke seconde telt, staat de beveiliging garant voor de gezondheid van elk bedrijf", aldus Nancy Gofus, de senior vice president en chief marketing officer van Verizon Business.

"Met haar zojuist uitgebreide aanbod van beveilingsoplossingen van wereldformaat biedt Verizon Business klanten de mogelijkheid om hun organisatie nog beter te beveiligen. We zijn uniek gepositioneerd om bedrijven te helpen het tijdperk van de 'extended enterprise' binnen te stappen, waarin gegevens moeten worden opgeslagen en beveiligd van locatie tot locatie, van partner naar leverancier, van het bedrijfsnetwerk tot het publieke internet, van de desktop tot de mobiele telefoon, en alles daar tussenin", aldus Gofus.

Het nieuwe, verbeterde aanbod van Verizon Business Security Solutions biedt end-to-end, multilayered beveiliging, van de klantlocatie tot het wereldwijde IP netwerk van Verizon Business, een van de vele netwerken waaruit internet of 'cloud' is opgebouwd, en omvat:

-- Professionele diensten, waaronder governance-, risico- en
       compliance-analyse, applicatie-assessments, forensische- en
       incidentresponsdiensten. Voor deze diensten staan 300 toegewijde en
       professionele consultants overal ter wereld garant.

-- Een integraal aanbod van zowel locatiespecifieke als
       netwerkgebaseerde Managed Security Services, inclusief Denial of
       Service, e-mailbeheer, apparaatbeheer, Managed Intrusion Protection en
       detectiesystemen

-- Identiteit- en toegangsbeheer

-- Toezicht op bedreigingen en kwetsbaarheden

-- Partnerbeveiligingsprogramma's

-- Beveiligingscertificatieprogramma's

Klanten kunnen daarnaast een keuze maken uit een breed scala aan flexibele beheermogelijkheden, van het volledig uitbesteden van alle functies aan Verizon Business, het beheer van diensten en het hosten van bepaalde apparatuur tot zelfservice door de klant, waarbij Verizon Business waar nodig ingeschakeld kan worden.

"Bedrijven overal ter wereld kunnen een beroep doen op Verizon Business in de wetenschap dat ze de beschikking zullen krijgen over ongekende mogelijkheden, wereldwijde reikwijdte en aangepaste oplossingen die op hun specifieke behoeften aansluiten", aldus Kerry Bailey, de vice-president van Verizon Business Security Solutions. "We hebben 's werelds meest veelvuldig verbonden IP-netwerk gecombineerd met meer dan 27 jaar beveiligingservaring en een aanpak die leveranciers onafhankelijk is wat betreft het leveren van beveiligingsoplossingen. Geen enkele andere speler op dit gebied is in staat om de breedte en diepte van onze beveiligingsexpertise te evenaren".

"Onze missie is om de bedrijfsactiviteiten van onze klanten van begin tot eind te beschermen naarmate de wereldwijde IP-transformatie zich verder ontwikkelt. Beveiliging begint met ervaring. Maar daar mag het niet mee ophouden. Of je het nu leuk vindt of niet, de technologie staat niet stil. We willen de concurrentie een stap voorblijven door bedrijven en hun gebruikers nieuwe mogelijkheden te bieden om op naadloze en veilige wijze zaken te doen", aldus Bailey.

Door de overname legt Verizon Business een krachtig nieuw accent op identiteitsbeheer, zodat klanten op efficiënte wijze de identiteit van gebruikers binnen verschillende systemen en toepassingen kunnen beheren. De beveiligingstak zal zakelijke en overheidsklanten een complete reeks van oplossingen bieden voor het beheer van elektronische identiteiten, authenticatie management, informatiebeveiliging en veilige toegang tot resources binnen verschillende zakelijke systemen.

De overname van Cybertrust door Verizon Business omvat eveneens ICSA Labs, dat een onafhankelijke dochteronderneming van het bedrijf zal blijven. ICSA Labs wordt beschouwd als de gouden standaard' op het gebied van het certificeren van beveiligingsproducten. 95 procent van alle momenteel op de markt verkrijgbare en geïnstalleerde beveiligingsproducten is door Cybertrust getest en gecertificeerd..

Verizon Business zal de zeven Cybertrust Security Operations Centers in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, het Midden-Oosten, Afrika en de regio Azië en het Stille Zuidzeegebied blijven exploiteren, hetgeen een daadwerkelijke "follow the sun"-aanpak voor beveiligingsactiviteiten mogelijk maakt. "Beveiliging, mobiliteit en de 'extended enterprise' versnellen het tempo van globalisering", aldus Gofus. "Dankzij de overname van Cybertrust is Verizon Business meer dan wie dan ook gepositioneerd om ondernemingen bij te staan om deze uitdagingen rechtstreeks aan te gaan".

Over Verizon Business

Verizon Business, een onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ), is een toonaangevende leverancier van geavanceerde ICT-oplossingen aan grote ondernemingen en overheidsinstellingen wereldwijd. In combinatie met een ongeëvenaard wereldwijd netwerkbereik, geavanceerde technologie en professionele dienstverlening levert Verizon Business innovatieve en naadloze zakelijke oplossingen aan klanten overal ter wereld. Raadpleeg voor meer informatie. Raadpleeg voor meer informatie www.verizonbusiness.com.

Het ONLINE NEWS CENTER VAN VERIZON: Verizon persberichten, speeches en biografieën van bestuursleden, mediacontacten, video en beelden van hoge kwaliteit, en overige informatie zijn beschikbaar op Verizon's News Center op het Internet op www.verizon.com/news. Op het News Center kunt u zich inschrijven voor automatische ontvangst van persberichten via e-mail.

Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële tekst verwijzen wij graag naar ons originele Engelstalige bericht.

Website: http://www.verizon.com

BRON Verizon Business