Verizon Business treedt toe tot prestigieus programma van British Standards Institution

21 Jul, 2008, 06:01 BST Van Verizon Business

$codeDebug.log("output array of get country targets countryT

BASKING RIDGE, New Jersey, July 21 /PRNewswire/ --

- Bedrijf ondervindt erkenning voor zijn krachtige beveiligingsoplossingen en professionele diensten

Verizon Business treedt toe tot een selecte groep van bedrijven die door BSI Management Systems, 's werelds grootste organisatie op het gebied van het registreren, testen en certificeren van beheersystemen, zijn erkend als toonaangevende leveranciers van oplossingen voor informatiebeveiligingsbeheer.

Het BSI heeft Verizon Business opgenomen in zijn Associate Consultant Program (ACP) voor ISO/IEC 27001, een internationaal erkende en in de praktijk bewezen standaard op het gebied van informatiebeveiliging die wordt gebruikt voor de ontwikkeling van systemen voor informatiebeveiligingsbeheer. De toetreding van Verizon Business tot dit programma houdt in dat het bedrijf met succes een grondige evaluatie van diens uitgebreide beveiligingsaanbod en professionele beveiligingsdiensten heeft doorstaan.

Slechts een selecte groep van leveranciers met een bewezen track record op het gebied van de levering van hoogwaardige oplossingen die sterke toegevoegde waarde bieden is erin geslaagd om toe te treden tot het BSI Associate Consultant Program.

Verizon Business biedt klanten een ongekend niveau van beveiligingsexpertise en -mogelijkheden. De zakelijke beveiligingsexperts van Verizon Business zijn op het gebied van beveiliging en risicobeheer de beste binnen de branche - en zelfs ter wereld. Veel van deze experts zijn in het bezit van een Holistic Information Security Practitioner (HISP)-certificaat. De HISP-certificering maakt beoefenaars bekend met best practices voor de implementatie van verschillende branchestandaarden en richtlijnen van de wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeveiliging en privacy en laat hen zien hoe de ISO 27000-standaarden voor informatiebeveiliging dienen te worden geïntegreerd met deze beveiligingsstandaarden en -vereisten.

Verizon Business is daarnaast een van de weinige leveranciers van beveiligingsoplossingen die over een daadwerkelijk wereldwijde aanwezigheid beschikt. Diens team van meer dan 1.110 beveiligingsexperts is overal ter wereld actief en wordt ondersteund door vijf uiterst geavanceerde security operations centers (SOC's), meer dan 200 data centers en een van 's werelds grootste IP-netwerken.

"Steeds opnieuw krijgen we van beveiligingsmanagers uit alle delen van de wereld te horen dat de ISO-standaard voor informatiebeveiliging de belangrijkste maatstaf vormt waartegen zij hun beveiligingsprogramma's afzetten", aldus Kerry Bailey, de Vice-President van Verizon Business Security Solutions. "Het doet Verizon Business dan ook een genoegen om deze essentiële wereldwijde standaard verder te omhelzen. Dankzij de synergie tussen onze holistische beveiligingsaanpak en de ISO-standaard voor informatiebeveiliging is Verizon Business uitstekend geschikt als deelnemer binnen het BSI Associated Consultant Program".

Twee vliegen in één klap met de ISO 27000-standaarden voor
                            informatiebeveiliging

Verizon Business maakt gebruik van de ISO 27001-standaarden voor het ontwikkelen van informatiebeveiligingsprogramma's voor zijn klanten. De professionele dienstenexperts van het bedrijf werken nauw met klanten samen om een diepgaand inzicht in hun bedrijfsvoering te verwerven en vervolgens de principes van ISO 27001 toe te passen voor de ontwikkeling van een op maat toegesneden beveiligingskader.

Wanneer deze basis eenmaal is gelegd, helpt Verizon Business klanten om een reeks van geavanceerde beveiligingsmechanismen te implementeren op basis van de ISO 27002-praktijkrichtlijn voor informatiebeveiligingsbeheer via zijn aanvullende Security Management Program (SMP).

SMP, een integraal onderdeel van het beveiligingsaanbod van Verizon Business, reduceert de risico's door middel van een proactieve, programmatische beveiligingsaanpak. Verizon Business heeft recentelijk ISO 27002 opgenomen in de laatste versie van diens SMP. ISO 27002 wordt inmiddels gebruikt als uitgangspunt voor de evaluatie van de beveiligingsprocessen en -procedures van SMP-klanten. Het programma stelt klanten in staat om beveiligingsmechanismen te beheren, te bewaken en aan te passen aan de wereldwijde standaard.

ISO 27001 en ISO 27002 helpen bedrijven bij het definiëren van beste beveiligingspraktijken die de integratie, geheimhouding en beschikbaarheid van hun bedrijfskritische gegevens beter waarborgen.

Beveiligingsoplossingen van Verizon Business Security,
                         ondersteund door Cybertrust

Bedrijven en overheidsinstellingen vertrouwen op Verizon Business voor het beheer van beveiligingsrisico's en de bescherming van hun bedrijfsactiva. Verizon Business Security Solutions, een toonaangevende leverancier van managed security services, biedt een uitgebreid aanbod van beveiligingsdiensten die worden ondersteund door Cybertrust. Het aanbod omvat onder meer oplossingen voor risico's op het gebied van governance en de naleving van de wet- en regelgeving op dit gebied, oplossingen ter voorkoming van gegevensverlies, oplossingen voor identiteitsbeheer en managed security services. Meer dan 1.100 beveiligingsexperts overal ter wereld verzorgen deze diensten op basis van een reeks van managed services, professional services en technologieën die het beste aansluiten op de wensen en behoeften van hun klant. Raadpleeg voor meer informatie http://www.verizonbusiness.com/us/security. Specifieke informatie over het Security Management Program is te vinden op http://www.verizonbusiness.com/us/products/security/compliance/mgmt.

Over BSI Management Systems

De British Standards Institution (BSI) is 's werelds grootste organisatie voor de certificering van beheersystemen. Sinds zijn oprichting in 1901 heeft BSI meer dan 60.000 locaties in bijna 90 landen gecertificeerd. Veel 'Global 500'-bedrijven kiezen voor BSI als voorkeursinstantie voor certificeringen op het gebied van ISO 9001:2000, ISO/TS 16949:2002, ISO 14001:2004 en ISO/IEC 27001:2005. De certificeringsexpertise van BSI beslaat vrijwel elke industriële en commerciële sector, inclusief de auautomobielindustrie, ruimtevaartbranche, de chemische en aanverwante industrie, de IT/softwarebranche en dienstverleningssector. Het hoofdkantoor van BSI Management Systems America, Inc. is gevestigd in Reston, Virginia. Daarnaast beschikt de organisatie over kantoren in Toronto en Mexico-stad waarmee het de Noord-Amerikaanse markt bedient. Raadpleeg voor meer informatie over het baanbrekende werk van BSI de website www.bsiamerica.com.

Over Verizon Business

Verizon Business, een onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ), beheert 's werelds meest gebruikte publieke IP netwerk en gebruikt haar wereldwijde netwerk mogelijkheden om grote ondernemingen en overheidsinstellingen te voorzien van een ongeëvenaarde combinatie van beveiliging, betrouwbaarheid en snelheid. Het bedrijf integreert geavanceerde IP communicatie en information technology (IT) producten en diensten. Hiermee levert het bedrijf toonaangevende oplossingen aan ondernemingen inclusief managed services, security, mobility, collaboration en professional services. Deze oplossingen stimuleren innovatie en maken het klanten mogelijk om beter zaken te doen. Voor meer informatie, raadpleeg www.verizonbusiness.com

Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële tekst verwijzen wij graag naar ons originele Engelstalige bericht.

Website:  http://www.verizon.com

BRON Verizon Business