Verizon Business zal als één van de eersten Microsoft Windows Server 2008 leveren

27 Feb, 2008, 19:11 GMT Van Verizon Business

LOS ANGELES, February 27 /PRNewswire/ --

- Managed hosting-klanten zullen profiteren van de betrouwbaarheid en prestaties van de volgende generatie technologie

Managed hosting-klanten van Verizon Business zullen als één van de eersten kunnen profiteren van de krachtige nieuwe functionaliteiten van Microsoft Windows Server 2008, de volgende generatie van besturingssystemen voor servers, die vandaag wereldwijd door Microsoft is gelanceerd.

Als deelnemer aan Microsoft's early adopter-intiatief , genaamd Rapid Deployment Program (RDP), heeft Verizon Business essentiële expertise opgedaan. Dit stelt Verizon Business in staat om dit voorjaar Windows Server 2008 als high-end managed hosting-oplosssing aan Amerikaanse klanten aan te bieden. De oplossing zal aan het einde van de zomer worden uitgerold naar klanten in Europa en de Asia-Pacific.

Klanten die van plan zijn om Windows Server 2008 te implementeren, zullen kunnen profiteren van de kennis en ervaring die Verizon Business al in een vroeg stadium heeft opgedaan bij het testen van deze geavanceerde technologie voorafgaand aan de lancering.

Het nieuwe serverplatform van Microsoft zal bedrijven helpen om de beschikbaarheid van applicaties en de netwerkprestatie te verbeteren, terwijl het serverbeheer voor Verizon Business wordt vereenvoudigd. Het maakt het tevens mogelijk voor Verizon Business om meer controle te verkrijgen over de beveiliging, zodat gegevens van haar klanten beter worden beschermd en klanten behoed worden voor server aanvallen en indringers.

"Windows Server 2008 is het meest geavanceerde Windows-besturingsyssteem voor servers tot nu toe en zal ons in staat stellen om onze klanten een ongekend niveau van betrouwbaarheid en prestatie te bieden," aldus Michael Marcellin, vice-president Product Marketing bij Verizon Business. "Omdat wij nauw met Microsoft samenwerken aan de marktintroductie van deze technologie, is Verizon Business in de positie om klanten te helpen meer grip op hun IT-infrastructuur te krijgen."

"De jarenlange ervaring van Verizon Business met de Microsoft technologie en de rol die wij hebben gespeeld bij het evalueren van Windows Server 2008 maken ons de partner bij uitstek om bedrijven te helpen om de belofte van deze nieuwe technologie te verwezenlijken," aldus Marcellin.

Krachtige nieuwe voordelen voor klanten

De nieuwste versie van het serverplatform van Microsoft biedt verbeteringen die Verizon Business in staat stellen om klanten een soepelere serverimplementatie te bieden die de time-to-market zal versnellen. Zo maakt Windows Server 2008 bijvoorbeeld voor een groot deel een eind aan de afhankelijkheid van Verizon Business van aanpassingscodes en tools van derden welke voorheen vereist waren.

Windows Server 2008 beschikt verder over een vernieuwde Web-server, Microsoft Internet Information Services 7.0, die Verizon Business de mogelijkheid biedt om webtoepassingen en -diensten te implementeren, beheren en hosten, en tegelijkertijd de prestaties te verbeteren. De Web-server is voorzien van een nieuw, uniek modulair ontwerp dat Verizon Business in staat stelt om precies die modules te installeren die klanten nodig hebben, zodat de implementatietraject wordt versneld en het dagelijkse beheer wordt vereenvoudigd.

De uitgebreide portefeuille van IT- en hosting-oplossingen van Verizon Business omvat complete, end-to-end, geïntegreerde IT- en netwerkoplossingen. Van simpele diensten in het data center tot volledig beheer van IT-toepassingen, Verizon Business treedt altijd op als een waardig verlengstuk van de IT-organisatie van haar klanten. Diensten zijn onder meer Data Center Colocation, Remote Backup and Restore, Hosted Messaging and Instant Messaging, IT Service Desk, Akamai Services, IP Application Hosting en Remote IP Application Management. Raadpleeg voor meer informatie http://www.verizonbusiness.com/us/itsolutions.

Over Verizon Business

Verizon Business, een onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ), is een toonaangevende leverancier van geavanceerde ICT-oplossingen aan grote ondernemingen en overheidsinstellingen wereldwijd. In combinatie met een ongeëvenaard wereldwijd netwerkbereik, geavanceerde technologie en professionele dienstverlening levert Verizon Business innovatieve en naadloze zakelijke oplossingen aan klanten overal ter wereld. Raadpleeg voor meer informatie www.verizonbusiness.com.

Het ONLINE NEWS CENTER VAN VERIZON: Verizon persberichten, speeches en biografieën van bestuursleden, mediacontacten, video en beelden van hoge kwaliteit, en overige informatie zijn beschikbaar op Verizon's News Center op het Internet op www.verizon.com/news. Op het News Center kunt u zich inschrijven voor automatische ontvangst van persberichten via e-mail.

Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële tekst verwijzen wij graag naar ons originele Engelstalige bericht.

Web site:  http://www.verizonbusiness.com

BRON Verizon Business