Verklaring van Microsoft met betrekking tot Yahoo!

13 Jun, 2008, 09:13 BST Van Microsoft Corp.

REDMOND, Washington, June 13 /PRNewswire/ --

Microsoft Corp. heeft vandaag de volgende verklaring uitgegeven:

"In de weken nadat Microsoft zijn aanbod om Yahoo! te kopen had ingetrokken, zijn de twee bedrijven blijven praten over een alternatieve transactie, waardoor - volgens Microsoft - de aandeelhouders van Yahoo! meer dan US$ 33 per aandeel zouden hebben ontvangen. Dit partnerschap zou gezorgd hebben voor een gezonde concurrentie in de markt en zou meer keuzemogelijkheden en vernieuwing geboden hebben aan adverteerders, uitgeverijen en consumenten.

"Zoals eerder verklaard op 3 mei en herhaald op 18 mei was Microsoft niet geïnteresseerd in het uitbrengen van een nieuw bod op heel Yahoo!. Onze alternatieve transactie blijft bespreekbaar."

Over Microsoft

Microsoft (Nasdaq: MSFT) is opgericht in 1975 en loopt wereldwijd voorop in het aanbieden van software, diensten en oplossingen die mensen en bedrijven helpen hun volledige potentie te realiseren.

Verklaringen in dit persbericht, die "vooruitblikkende verklaringen" zijn, zijn gebaseerd op de huidige verwachtingen en aannames die onderhevig zijn aan risico's en onzekerheden. Feitelijke resultaten kunnen wezenlijk verschillen, als gevolg van een aantal factoren, waaronder factoren die uiteengezet worden in het jaarverslag van Microsoft op Formulier 10-K en kwartaalverslagen op Formulier 10-Q. U kunt kopieën daarvan verkrijgen door de afdeling Investor Relations van Microsoft Corporation te bellen op het telefoonnummer +1-800-285-7772 of via de website van de Microsoft Corporation op http://www.microsoft.com/msft.

Alle informatie in dit persbericht is per 18 mei 2008. Microsoft Corporation verplicht zich niet om enige vooruitblikkende verklaring bij te werken, om deze zo in overeenstemming te brengen met feitelijke resultaten of veranderingen in de verwachtingen van het bedrijf.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20000822/MSFTLOGO)

Website: http://www.microsoft.com